Zgodniji Mercedes A ili pak GLA klase?

Infiniti Q30 2.2d Premium

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Kao što sam naslov sugerira, danas je na testu zgodniji brat Mercedesove A-Klase ili GLA. Infinitiju je trebao mali hatchback za europsko tržište pa ga je, umjesto razvoja vlastitog, “posudio” od Mercedesa. Platforma je od A-klase, ali sve ostalo upućuje na to da je u pitanju prepakirani GLA.

Koje je boje i veličine?

Crne je boje koja mu dobro stoji. Milimetar je duži od GLA Mercedesa, a je li mu pravi konkurent A-klasa ili GLA, ni Internet se ne može odlučiti. Naš odgovor definitivno naginje prema GLA.

Kakva su svjetla?

LED trepavice su tu, na prvi pogled očekujete Xenon žarulje, ali paljenjem svjetala vaša nada blijedi u žutoj svjetlosti. U pitanju je halogen.

Kakvi su kotači?

18 zolla je taman, ali dimenzija guma od 235/50R18 garantira da ih nećete kupovati na popustu.

Hvata li poglede?

Više od braće, ali manje od prosjeka.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Gotovo kompletan interijer preuzet je iz Mercedesa i dorađen boljim materijalima. Spomenuta činjenica je pozitivna ako vam se dopada taj interijer, ali godine već pokazuju svoje. Razlika se također očituje u sjedalima koja su viša nego u A-Klasi i volanu koji ima veću mogućnost podešavanja. Međutim, sportska sjedala u GLA kojeg smo vozili su neusporedivo bolja od priloženih - ista sjedala dostupna su u Q30, ali naravno, uz nadoplatu. Ručica mjenjača nije kao kod Mercedesa već se, umjesto pored volana, nalazi na centralnoj konzoli.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Pretinci za pospremiti stvari su prilično standardni i gotovo identični kao kod Mercedesa. Međutim, uskraćeni su vam vrlo korisni pretinci na središnjoj konzoli kao kod Mercedesa jer mjenjač zauzima njihovo mjesto.

Što ima zanimljivo od opreme?

Iznenadili biste se koliko je ovo zapravo dobro opremljen automobil. Riječ o Premium paketu opreme koji sadrži gotovo sve što vam može zatrebati. Nakon što uđete i pokrenete vaš Q30 bez korištenja ključa, guzove možete grijati, a sebe i suvozača klimatizirati u dvije odvojene zone. Stražnja i 360 kamera u tandemu s allround parking senzorima asistirati će vam i u najzahtjevnijim parking situacijama, a front-assist će vas upozoravati da ne udarite nešto ili nekoga. Također, automobil posjeduje električno sklopive retrovizore i panoramski krovni otvor.

Prtljažnik?

Dupli pod dovoljno je velik da sakrijete sve svoje stvarčice, ali postoji puno zanimljivija stvar od toga. Mercedes A-klase ima prtljažnik od 341 litara, Infiniti Q30 430 litara, a Mercedes GLA čak 481 litara. Ne znamo tko je tu lud.

Situacija na stražnjoj klupi?

Cijenu za atraktivan izgled plaćate u prostoru na stražnoj klupi.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Osrednje je jedina prava riječ za opisati multimedju u ovom Infinitiju. Sustav posjeduje sve što jedna “moderna” multimedija treba posjedovati, ali te funkcionalnosti prezentira kroz zastarjele grafike. Kontrolira se pomoću kotačića na centralnoj konzoli ili dodirom. S obzirom na manjak intuitivnosti kotačića savjetujemo da koristite touchscreen.

Usporedba s konkurencijom?

Ako ovu multimediju usporedimo s onom iz A-Klase prije facelifta definitivno možemo reći da je bolja u svemu, no ako je riječ o onoj poslije facelifta nažalost priča postaje drukčija.

Kako se mogu povezati?

Vašu glazbu možete staviti na USB stick te isti taj stick umetnuti u vašeg Infinitija. Ako ste ipak malo moderniji na raspolaganju vam je Bluetooth. CD nostalgičari također neće biti zakinuti.

(Ne)obična instrument tabla?

Sasvim obična i dobro poznata vlasnicima Mercedesa jer se ni tu nisu trudili zamaskirati sličnosti. Ako pažljivo pogledate u donji desni kut ekrana primjetit ćete da “shema mjenjača” prikazuje kako se koristi Mercedesov mjenjač na stupu volana, a ne ovaj na središnjem grebenu.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

168 izdržljivih i grubih Mercedesovih dizelskih konja. Iako nosi oznaku 2.2 “priča se” da je točna zapremnina 2.143.

Što mijenja brzine?

Automatski mjenjač s dvije spojke i sedam brzina.

Koliko troši?

Nekada šest, a nekada osam.

Pogon je na…?

Kotače ispod motora.

DOJAVE IZA VOLANA

Kada smo prvi puta sjeli u ovaj hečbek počeli smo sumnjati da se ovdje ipak radi o malom crossoveru. Crossoveru je ipak sličniji QX30, a u Q30 sjedi se zamjetno više nego u konkurentima, a i subjektivan osjećaj za volanom je takav. U voznim karakteristikama Infiniti Q30 ne razočarava, ali nema ni neke posebne karakteristike koja bi vas oduševila ili iznenadila. Vrlo je udoban i tih, osim prvih desetak minuta rada dok se motor ne ugrije. Međuubrzanja su vrlo dobra jer je količina snage optimalna, a i mjenjač u 90% slučajeva pravilno shvaća želje vozača. U interijeru se osjećate vrlo ugodno - uostalom, preuzet je iz Mercedesa.

Manjak sportskih osobina je ono što Q30 najviše razlikuje od konkurencije. Spomenuta činjenica je dobra jer neki kupci zaista žele isključivo lijep i udoban, ali ne i sportski automobil. Ukoliko tražite gradsku jurilicu ili zrno zabave na vangradskim prometnicama bacite oko na konkurenciju, no ako vam je količina opreme na prvom, a udobnost i tišina na drugom mjestu - Infiniti Q30 je idealan izbor za vas. U konačnici, sigurno ne iskačete iz paštete.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Mnogo ih je, a mi ćemo izdvojiti Volvo V40 (Cross Country), a od klasičnih, Mercedes A i GLA klase, te Audi Q2.

Koliko košta?

164.700,00 HRK.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Da su sjedala samo malo bolja…

Next
Next

Kada 3 sjedalice nisu dosta...