Da su sjedala samo malo bolja…

BMW serije 4 Gran Coupé (F36) 430d xDrive

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

BMW serije 4, F36 generacije u Gran Coupé varijanti iz 2019. godine. Još jedan auto u nizu koji nam otežava shvaćanje zašto ljudi toliko kupuju SUV-ove i crossovere.

Koje je boje i veličine?

Mineral Grey naziv je boje i nije prvi BMW na našem webu koji je tako ofarban. Za odgovor na pitanje o kojem je riječ, kliknite na link kada naiđete na njega. Dužina je 4638 mm što je vrlo slično kao BMW serije 3 na kojem je baziran, ali čak 10 centimetara manje nego A5 Sportback koji mu je glavni konkurent.

Kakva su svjetla?

BMW full LED svjetla. Dobro svijetle i krasi ih prepoznatljiv dizajn čime se noviji modeli nažalost ne mogu pohvaliti.

Kakvi su kotači?

BMW style 400M u srebrnoj boji, veličine 255/40R18. Nama su optimalni, ali znamo da bi “BMW fanboy-evi” na njega stavili 19’’ ili čak 20’’.

Hvata li poglede?

Čak i ne, što mu je velika prednost. Vrlo konkretan auto koji ni zbog čega ne vrišti “gledaj me”.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan je dio M-Sport paketa, mekan kao duša (možda ne kao novi BMW serije 3) i neusporedivo ljepši od onih koji dolaze u ostalim paketima. Ručicu mjenjača ste sigurno vidjeli već puno puta u drugim BMW modelima iz istog desetljeća, a sjedala su potencijalno najslabija točka ovog automobila. Iako su udobna i električno podesiva s memorijom, fali im bočne potpore pa vas ne drže najbolje. Jednostavno, izgledaju kao da im nije mjesto u ovom autu, pogotovo u ovoj potpuno crnoj koži.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Cupholderi naprijed, cupholderi straga na središnjem naslonu za ruke i ostala standardna mjesta uobičajene veličine. Odrekli bi se bežičnog punjača ispod centralnog naslona jer zbog njega taj pretinac postaje beskoristan, a Plus ili Max mobiteli iz današnjeg doba neće ni stati u navedeni punjač.

Što ima zanimljivo od opreme?

Osim spomenutog M-Sport paketa opreme i podesivih sjedala, ova četvorka ima šiber, dvozonsku klimu, navigaciju, Blind Spot, Lane Assist, Drive Mod-ove, prednje i stražnje parking senzore s kamerom, adaptivni tempomat, automatska duga svjetla, grijanje sjedala i čitanje znakova. Sve što čovjeku može zatrebati, a vjerujemo da je ovo i puno više od toga. Ajde, još da ima Harman Kardon…

Prtljažnik?

Isti kao i kod trojke (480 L), ali uz veliku prednost jer je otvor ogroman i puno praktičniji nego kod limuzine. Sa spuštenim sicevima, dovoljno mjesta i za prespavati ako vas djevojka otjera jer ste sa svojim ljubimcem hvatali druge djevojke.

Situacija na stražnjoj klupi?

Ako vam je ovo pitanje najbitnije u članku, možda da ipak bacite oko na limuzinskog brata. Prostora za noge je dovoljno, ali već imalo viši ljudi imat će problema s prostorom za glavu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Nalazi se na vrhu središnje konzole, a možete ju prljati masnim prstima ili upravljati putem kotačića i gumbiju pored njega koji se nalaze blizu (prave!) ručne kočnice. Vidjeli smo da ima i Amazon Alexu, ali nismo ušli “u priču” s njom, nije bilo ni vrijeme ni mjesto.

Usporedba s konkurencijom?

BMW-ov iDrive je odličan i s razlogom ga ljudi hvale, malo je bolji od sustava kojeg smo probali u Audiju S5 sličnog godišta. Iako Mercedesov sustav izgleda uvjerljivo najatraktivnije, nama je jednostavno nepotrebno kompliciran.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth i Apple CarPlay. BMW je tek nedavno krenuo pokazivati naklonost prema ljudima koji koriste Androide. Za one koji vole stavljati muški u ženski, mogu se povezati USB-om, muškim, BMW dolazi sa ženskim, jel’.

(Ne)obična instrument tabla?

U pitanju su digitalni cajgeri, ali nisu previše konfigurabilni - lijevo je brzinomjer, desno brojač okretaja, a u sredini možete prikazivati pokoju informaciju u vožnji. Uostalom, do prije par godina nitko nije ni mislio da vam je potrebno bilo što više od toga.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

3.0 dizelaš s rednih šest cilindara, 258 ks i 560 Nm. Stotku hvata jednako brzo kao BMW E36 M3.

Što mijenja brzine?

Automatik s osam brzina kojem je najveća prednost što o njemu jednostavno ne trebate razmišljati.

Koliko troši?

Rijetko osam, bliže devet litara na 100 km, ali nemojte nam cmizdriti ako ugledate i dvoznamenkaste.

Pogon je na…?

Dva kotača više nego što vam je potrebno da ga bacite u zavoju.

DOJAVE IZA VOLANA

BMW 430d xDrive auto je s kojim stvarno pomislite da vam ne treba ništa više od toga. Naravno, nije ni čudno s obzirom na njegovu cijenu, ali ostavio je vrlo dobar dojam na nas. Redni šestak se jako lijepo i muški “čuje”, ima snage kako na početku, tako i pri višim brzinama. Po gradu bi ga mogli gušiti i potrošnja će, ako većinu vremena stojite u gužvi sigurno zakoračiti u dvoznamenkaste. Međutim, ako je to slučaj, onda auto s 250 ks i 4x4 pogonom ni nije za vas, te novce možete staviti i negdje drugdje. Ako radite malo ozbiljniju kilometražu i niste toliko rijetko na autocesti ili otvorenoj cesti, ovo je idealan auto za vas - naravno, ako si ga možete priuštiti.

Da ne pričamo samo o hvalospjevima, već spomenuta sjedala stvarno bi trebala biti bolje riješena, neovisno o kojem paketu opreme se radi. Također, iako će iskusni primijetiti da interijer već pokazuje svoje godine, oni još iskusniji reći će da kod BMW-a nema revolucije, već evolucije, te da do prave zastarjelosti neće doći još neko vrijeme. Uostalom, onaj tko se odluči za ovakav automobil nije opterećen interijerom, već brojkom 6 ispod poklopca motora.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

VW Arteon, Mercedes CLA, Audi A5 Sportback ili pak malo zanimljivija i veća opcija, Kia Stinger.

Koliko košta?

Navedeni primjerak oštetit će vas za 329.900 kn.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Švedska serija 5

Next
Next

Zgodniji Mercedes A ili pak GLA klase?