Doza sportskog s dozom luksuza

Audi A4 S-Line 35 TDI S-Tronic

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Audijeva kompaktna limuzina zvana A4. Ljubitelji marke znat će da se radi o petoj generaciji, interne oznake B9. Sigurno se pitate zašto oznaka sadrži broj 9, a riječ je o petoj generaciji. Odgovor leži u preteči Audija A4 koji se zvao Audi 80 te su se prve četiri generacije tako zvale.

Koje je boje i veličine?

Testirani primjerak nosi crno S-Line odijelo, a s obzirom na to da gotovo svaki oglas za A4 u naslovu ima istaknuto “S-Line” idemo zdravoseljački vidjeti što to točno znači. Slinavi A4 izvana ima “sportskije” branike, ‘lip’ na poklopcu prtljažnika, drugačije pragove, zatamnjena stakla i mnoštvo sline oznaka kako slučajni prolaznici ne bi pomislili da vozite običan Select paket. Ako vozite A4 veličina vam je bitna koliko i vašoj boljoj polovici. Dug je 4726 i širok 1842 mm.

Kakva su svjetla?

Apsolutno svaka žaruljica na ovom automobilu je LED, a osim što se automatski pale kada padne noć, ne posjeduju nikakve posebne funkcionalnosti.

Kakvi su kotači?

Veličine 18” i oku ugodnog dizajna. Vjerujemo da bi se odlučili za identične jer se nalaze u zlatnoj sredini između dobrog izgleda i prihvatljive udobnosti.

Hvata li poglede?

Jedino ako vas novinari zamjene s ministrom.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Ako dobro pogledate ispod naslona za glavu primijetit ćete da se ovdje radi i o sline interijeru koji ostavlja generalno pozitivan dojam. Sjedala su obložena kombinacijom kože i tkanine te se ručno namještaju. Pozdravljamo mogućnost podešavanja potpore za bedra kao i dobru bočnu potporu. Nisu najudobnija sjedala na svijetu, ali dobar su kompromis između udobnog i sportskog. Oznaka sline nalazi se i na “odrezanom” dnu kožnog volana koji izvrsno leži u ruci. Jedno od rijetkih neoznačenih mjesta jest ručica mjenjača koja u regionalnim vozilima primarno služi kao mjesto za odmoriti ruku, a tek onda za promjenu brzine. Papučice su metalne te iako ih zapravo ne gledamo često moramo priznati da dobro izgledaju.

Gdje mogu pospremiti stvari?

S obzirom na to da paket pretinaca izostaje na ovom primjerku vaše stvari možete staviti na sljedeća mjesta:

  • Pretinac ispred suvozača

  • Pretinac ispod naslona za ruku

  • Džepovi u vratima

  • Držač za čaše na središnjoj konzoli

  • Pretinac pored volana

Zvuči skromno i zaista jest, ali tako vam je to bez “paketa pretinaca”.

Što ima zanimljivo od opreme?

Testirani primjerak opremljen je prosječno u odnosu na mogućnosti, ali ono osnovno je tu. Klimatizacija je trozonska, a tempomat običan. Parking senzori se nalaze sprijeda i straga, a kamere nema. Za ulazak u automobil morat ćete posegnuti za ključem, no ne i za paljenje, a svakodnevne će gužve olakšavat Autohold.

Situacija na stražnjoj klupi?

Na stražnjoj će klupi komforno sjediti dvoje djece, dok s troje kao i s odraslima, počinju problemi u prostoru za glavu i noge.

Prtljažnik?

500 litara prostora je dostupno. Ako ne možete to vizualizirati, nije ni bitno jer gotovo identičnu zapremninu imaju BMW trojka i C-Klasa.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

U pitanju je osnovna multimedija kojom se upravlja kotačićem i tipkama koje se nalaze na središnjoj konzoli. Grafike i brzina su zadovoljavajući te se brzo usvoje osnove korištenja. Uz nadoplatu u ponudi se nalazio i veći ekran koji se mogao kombinirati s digitalnim kokpitom.

Usporedba s konkurencijom?

BMW-ov iDrive daleko je napredniji, ali kada usporedimo Mercedesov Command ili Alfin Connect zaključujemo da je ovaj MMI marginalno bolji od spomenutih, dok Jaguarov nećemo ni spominjati.

Kako se mogu povezati?

Dostupne su dvije 12V utičnice. Jedna se nalazi sprijeda, a jedna straga. Također tu su i 3 USB utičnice, prednja koja puni i omogućava Apple CarPlay i Android Auto te dvije stražnje koje isključivo pune uređaje.

(Ne)obična instrument tabla?

A4 je drugi automobil iz Audijeve ponude u kojem ste mogli već daleke 2016. nadoplatiti za virtual cockpit. Testirani primjerak opremljen je osnovnim, lijepim, brojčanicima i ne tako malenim središnjim ekranom.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Prije par godina biste ovu informaciju mogli iščitati iz naziva automobila, ali Audi je nedavno uveo vlastitu nazivnu shemu tako da 35 TDI u ovom slučaju znači da se radi o poznatom dvolitrenom dizelašu sa 150 konja.

Što mijenja brzine?

I ovdje imena igraju ulogu s namjerom da vas posvađaju s prijateljima oko činjenice imate li u vašem Audiju S-Tronic ili DSG. Na razočaranje svih to je isti mjenjač s različitim marketingom tako da odgovor na ovo pitanje glasi S-Tronic/DSG sa 7 brzina.

Koliko goriva stane u njega?

U standardni rezervoar stane 40 litara, ali testirani primjerak sadrži veći koji ima zapremninu od 54l.

Koliko troši?

Potrošnja se kreće oko 6.5 litara, slično kao i ostatak vozila iz ponude VW grupacije.

Pogon je na…?

Nije Quattro

DOJAVE IZA VOLANA

Vozili smo već priličan broj vozila s VW 2.0 TDI motorom uparenim s različitim vrstama DSG-ova i nekako se svaki od tih automobila vozi isto, a opet drugačije. Možda je u nama problem, ali neke velike razlike u odnosu na ostatak ponude nismo primijetili. Naravno da su tu sitnice poput bolje izolacije, drugačijeg ovjesa i položaja motora, no hoće li išta od ovoga zaista primijetiti običan korisnik?

Odgovor na to pitanje nemamo, ali možemo vam reći da se A4 vozi izuzetno lijepo i predvidljivo. U gradu je poletan i na većini rupa nije odviše neudoban. Autoput je mjesto na kojem sjaji jer kombinacija štedljivog dizelaša s dobrom izolacijom i tvrđim ovjesom garantira sigurnu i predvidljivu vožnju. Na magistralnoj prometnici je očekivano lošiji od konkurenata po kriterijima sportskije vožnje, ali to je i za očekivati s obzirom na to da je konkurenciji pogon na stražnje kotače.

BMW je za “entuzijastične vozače”, a Mercedes za one koji vole udobnost i mirnoću. Audi A4 je za sve one koji žele malo od oba svijeta.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Njemačka nudi BMW seriju 3 ili Mercedes C-Klasu. Italija Alfa Romeo Giuliju, a Engleska Jaguar XE. Ako ste baš “uvik kontra” iz Japana su vam na raspolaganju Infiniti Q50 ili Lexus IS.

Koliko košta?

Sada možete nabaviti jednog za manje od 30 000 EUR, a tko zna što će biti za par mjeseci.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Najbolja Golfternativa

Next
Next

Za sve prepreke na putu do vrtića.