Za sve prepreke na putu do vrtića.

Škoda Octavia Scout 1.5 TSI mHEV

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Škoda Octavia Combi. Sada ju udaljite od tla za 15 mm i dodajte krovne nosače, atraktivnije branike i retrovizore i dobijete današnji automobil na testu, Škodu Octaviu Scout.

Koje je boje i veličine?

Boja se zove Lava plava metalik, a u praksi je to nešto između plave i zelene. Duljina je tek zanemarivo veća od obične Octavie i iznosi 4,7 metara.

Kakva su svjetla?

Naprijed su LED MATRIX svjetla koja razmišljaju umjesto vas i brinu za vozače iz suprotnog smjera, a straga su LED svjetla s dinamičkim žmigavcima koji više nisu toliko neuobičajeni.

Kakvi su kotači?

Jedini koje možete odabrati - Braga u veličini 225/45R18. Besplatno su srebrni, a uz malu doplatu postanu antracit sivi kao na primjerku na testu.

Hvata li poglede?

Ljubomornih tata ispred vrtića koji voze obične Octavie karavan.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su sportska , s dobrom bočnom potporom i vrlo udobna, a Škodin marketinški tim je tu tkaninu odlučio nazvati ThermoFlux. Volan je dvokraki s pokojim kromiranim detaljem i po našem mišljenju izgleda vrlo dobro. Ručice mjenjača zapravo više nema. Umjesto nje je polugica pomoću koje birate brzinu i koja će, kako nam se čini, polako izgurati i zamijeniti sve ručice automatskih mjenjača na tržištu.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Stvari možete pospremiti u pretinac lijevo od volana, u malu “Škoda” kanticu za smeće u vozačkim vratima, cupholdere na sredini ili ispred mjenjača gdje se nalazi i bežični punjač za mobitel. Zanimljivije stvari koje volimo kod Škode su kišobran u vozačevim vratima, lijevak za tekućinu za stakla i strugalica za led koja se nalazi u poklopcu rezervoara.

Što ima zanimljivo od opreme?

Panoramski krovni otvor, izbor profila vožnje, ambijentalno osvjetljenje, kameru za vožnju unazad, front assist i “keesy” (ulazak i paljenje bez ključa). Osim toga, Scoutica vam grije ručice i šajbu po zimi pa vam strugalica za led spomenuta u prošlom pitanju nije ni potrebna. Gepek je na struju uz neophodno otvaranje mahanjem nogom ispod automobila kako bi vam olakšalo nabavku špeceraja vikendom.

Prtljažnik?

Skoro duplo veći nego Golf, a stavljaju ih u istu klasu automobila. 640 L što u prijevodu znači dovoljno za bilo koje putovanje, neovisno o tome koliko klinaca imate ili koliko se neefikasno pakirate.

Situacija na stražnjoj klupi?

Vrlo komforna, dovoljno mjesta za glavu i za noge. Osim otvora za ventilaciju i malog zatvorenog pretinca, sadržaja na centralnoj konzoli nema.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Touchscreen veličine 10’’ nalazi se na vrhu centralne konzole, responzivan je i lijepih grafika. Problem s njim je, kao što smo spomenuli i kod Golfa GTI, činjenica da je sve skriveno unutra - klima, gašenje start-stopa i slično pa je nekad teško pronaći traženu funkciju. Da ne zaboravimo slider za pojačavanje i stišavanje muzike koji koliko god dobro izveden bio, nikad ne može biti funkcionalan kao jednostavan kotačić.

Zanimljivosti?

Možete mijenjati između stranica infotainmenta bez da dirate ekran pomoću gestikulacija kao što je to moguće u BMW-ovim modelima.

Kako se mogu povezati?

Pomoću dva USB-C priključka koja se nalaze pored bežičnog punjača, Bluetoothom ili preko bežičnog Apple CarPlay-a i Android Auta. Za sve vas ljubitelje Garmina koji ne vjerujete navigaciji u autu, 12 V utičnice nažalost (ili nasreću) više nema.

(Ne)obična instrument tabla?

Virtualna instrument tabla s lijepim grafikama, puno konfigurabilnosti i mogućnosti prikazivanja karte preko cijelog ekrana. Stariji brat Audi ih je dobro naučio zanatu.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

1.5 TSI mHEV (mild hybrid) benzinac sa 150 KS. U pitanju je e-TEC motor koji ima elektromotor s 48V baterijom i na određenim brzinama gasi benzinski motor i “cruisa” na struju, a elektromotor se puni kočenjem.

Što mijenja brzine?

DSG mjenjač sa 7 brzina.

Koliko troši?

Potrošnja će se kretati oko 8,5 litara, što je osjetno više od 1-2 litre na 100 km koje troši TDI verzija ;).

Koliko goriva stane u njega?

45 litara premium benzinskog goriva što nam se čini kao premalo.

Pogon je na…?

Prednje kotače, 4x4 je dostupan samo s dizelskim motorom.

DOJAVE IZA VOLANA

Kako smo već vozili “običnu” Octaviu s 2.0 TDI motorom, otprilike smo znali što očekivati i kod Scouta. Upravo to što smo očekivali smo i dobili. Po gradu je udoban i tih, pogotovo ova verzija s mild-hybrid benzincem. Iako je velik, sparkirat ćete ga gdje god zbog prednjih i stražnjih senzora, a ako ni to nije dovoljno, rikverc kamera će vas spasiti. Ima dovoljno snage, bez ikakvog problema će se na autocesti postizati maksimalno legalne brzine i to odrađivati kako treba. Nemojte očekivati zabavu na magistrali, uostalom klincima bi moglo biti muka na stražnjem sjedalu ako se zaigrate.

Ono što nas najviše razveseli kod Škode su te sitnice i praktična rješenja kojih se drugi ne sjete. Lijevak za tekućinu za stakla je zanemarivo jeftin za proizvesti, ali je iznimno praktična stvar. Kišobran i strugalica za led također i pravu vrijednost toga vidite tek kad vam iste zatrebaju.

Da zaključimo, Octavia je odličan automobil s kojim vam apsolutno ništa više ne treba niti će trebati, ali je jednostavno, dosadan. Doduše, Scout u Lava plavoj boji je ipak malo zanimljiviji od limuzinske Octavie u “naručili smo 70 komada u bijeloj boji” pa za to dobiva dodatne bodove.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Za sličnu cijenu jedini konkurent Octavie Scout je Subaru Outback, a konkurenti poput A4 Allroad-a, V60 Cross Country i C-klase AllTerrain skoro su duplo skuplji.

Koliko košta?

Ovakav primjerak koštat će vas oko 35.000 europskih novaca.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Doza sportskog s dozom luksuza

Next
Next

Mali, ali tehničar.