Mazda CX-60 u kojoj ste “Gazda”.

Mazda CX-60 Prime-Line vs Takumi 2.5 E-SkyActiv PHEV


Netko iz Mazdinog menadžmenta jednog se dana probudio i odlučio sljedeće: Mazda više neće biti običan, nego naprotiv, Premium proizvođač automobila. Pozdravljamo tu odluku i shodno istoj Mazda je morala na tržište izbaciti Premium SUV srednje klase. Stoga, ako ste jedan od onih kojima su Mercedes GLC, Audi Q5 i BMW X3 dosadni, a Alfa Romeo Stelvio i Jaguar F-Pace riskantni, Mazda za vas nudi nešto od “oba svijeta”. Navodno, ako se malo strpite mogli bi dočekati i dizel šestak sa zadnjim/AWD pogonom. S obzirom na to da dizlić nije još dostupan, fokusirani smo na PHEV verziju.

POGLED IZVANA

Rijetko kada možemo izjaviti da osnovni model nekog automobila izgleda bolje od ‘napucanog’. Ovdje se radi o tom rijetkom slučaju. Osnovni CX-60, tzv. Prime-Line, posjeduje ‘van-cestovni’ izgled koji mu daju crni branici i pragovi zajedno s 18” aluminijskim felgama. Takumi, s druge strane, leži na 20” lakiranim i posebno obrađenim felgama koje samo čekaju da ih oštetite pri prvom parkiranju. Prednja rešetka na Prime-Lineu također izgleda atraktivnije, s horizontalnim linijama, dok ona na Takumiju izgleda prazno. Prednja svijetla su na oba modela u LED tehnologiji i praktički su identična, izuzev kontrole dugih svjetala koja je automatska na Takumiju.

Straga Prime-Line još uvijek izgleda bolje od Takumija, a razlika gotovo da i nema. Parking senzori sprijeda i straga standardna su oprema, kao i ove ljepuškaste ispušne rozete za koje se toplo nadamo da nisu lažne. Stop svjetla su kao i prednja izvedena u LED tehnologiji. Isključivo bijela Mazda može se dobiti bez nadoplate, ali molimo vas da ako kupujete CX-60 razveselite hrvatske prometnice i pljunete još 8200,00 kuna za Soul Crvenu.

POGLED IZNUTRA

Ulaskom u interijer CX-60 Prime-Line više ne izgleda tako privlačno, čak uzevši u obzir i dobru opremljenost. Standardno dolazi s mnogo sigurnosnih sistema poput adaptivnog tempomata, držanja vozila u traci i nadzora mrtvog kuta. Tu je i dvozonska klima te 12” multimedija s navigacijom i bežičnom Apple CarPlay/Android Auto opcijom. Instrumentna ploča iste je veličine kod oba modela kao i ekran multimedije i u potpunosti je digitalna. Za one bez garaže Takumi dolazi s odleđivačem brisača. Tužna je činjenica da se središnji retrovizor mora ručno zatamnjivati, ali oprostit ćemo ovaj propust zbog ostale opreme koja dolazi standardno. Ako želite paliti vašu Mazdu bez ključa to je moguće već u osnovnoj verziji, ali ulazak bez ključa standardan je samo u Takumiju. Jedan komadić opreme ne možete vidjeti na fotografiji, a riječ je o heads-up zaslonu koji dolazi s Takumi paketom opreme.

DETALJNI POGLED

Osim očite razlike u oblozi središnje konzole, nameće se jedno čudno pitanje. Zašto Takumi ima poklopac pored ručice mjenjača i što on skriva? Definitivan odgovor ne znamo, ali pretpostavljamo da je isto riječ o držačima za čaše.

Napokon dolazimo do najveće razlike u interijeru. Sjedala u Takumiju presvučena su finom bijelom Nappa kožom i grijana. Prime-Line-ova dolaze obučena u dobru staru crno-sivu tkaninu.

Prime-Line krasi guma i plastika, a Takumi koža, drvo i kromirane lajsne. Obrubi ventila kromirani su u oba modela, ali Takumi naoko ostavlja dojam pravog luksuznog vozila.

S obzirom na manjak razlika u opremi želimo se dotaknuti jednog zanimljivog elementa dodatne opreme. Ako pri kupnji CX-60 Mazde imate 500 do 1000 kuna viška možete odlučiti koje boje i uzorka će biti vaš ključ. Molim vas jedan crveni za ženu, plavi za sina, a karbonski za mene jer mi nisu dopustili da kupim sportski auto.

TEHNIČKI PREGLED

Obje Mazde dolaze s identičnim motorima, jednim benzinskim i jednim elektromotorom. Benzinski broji 2.5 litre i ispucava 192, a elektro 175 konjskih snaga. Kada se primjeni hibridna matematika dolazimo do solidne brojke od 327 kombiniranih konjskih snaga što je sasvim pristojno za SUV srednje klase. Ono što je drugačije od ostalih Mazda je 500 Nm okretnog momenta koje ostali Mazdini modeli mogu samo sanjati s obzirom na to da posjeduju omanje atmosferske benzince. Ovo je ipak plug-in hibrid pa ima mogućnost vožnje isključivo na struju i realni doseg od 40ak kilometara. Službenu potrošnju od 1,5L nećemo komentirati jer nemamo ništa lijepo za reći o projekcijama koje zvuče privlačnije od onih koje daju naši vrli političari.

Mazda CX-60 nam se potencijalno čini kao odličan automobil te ga jedva čekamo probati, pogotovo model sa šest cilindara.


Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Svakodnevni ruski rulet

Next
Next

Auto-moto novinari na aparatima