Ne toliko Smart odabir.

Smart ForFour 1.5 CDi

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Današnji kandidat za najružniji automobil godine je Smart 44, iako ima ukupno 5 pojaseva.

Koje je boje i veličine?

Dužinom je malo kraći od VW Pola. Što se boje tiče, dio plastike je sivi, a dio crni. Ako se pitate gdje je metal, pitamo se i mi.

Kakva su svjetla?

Na ovom automobilu nalazimo čak 12 odvojenih svjetlosnih uređaja. Svaki od njih hrani se žaruljama ili halogenkama.

Kakvi su kotači?

Alu felge sa samo četiri kraka u vrlo primjerenih 16 zolla.

Hvata li poglede?

Ljubitelja čudnih i neubičajenih prometala (nas). Inače, čak ga ni vlasnica ne voli.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Smartovi iz 2000-ih dolaze sa zaista raznolikim bojama u interijeru, ali naravno da je nas zapao onaj s crnim na crnom. Postoje narančasti, plavi, bijeli, i naravno crni… Sjedala su prekrivena tkaninom koja se dobro drži s obzirom na godine i kilometre. Volan nažalost nema tipki (bile su dostupne u nekim paketima opreme) i obložen je kožom. Najzanimljiviji element jest ručica mjenjača koja nas podsjeća na Poké Loptu.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Svjesni toga se se ovdje radi o relativno malenom automobilu, broj mjesta za odlaganje stvari pomalo nas je iznenadio. Pretinac za rukavice, pretinci u vratima, polica koja se proteže lijevo od volana i ispred suvozača. Također, pored prednjih sjedala nalaze se mali pretinci u koje možete ubaciti pokoju sitnicu i nadati se da neće ispasti kad otvorite vrata.

Što ima zanimljivo od opreme?

Od opreme ima klimatizaciju, maglenke, kvake u neboji vozila, retrovizore na polugu, mrežicu za prekriti panoramu, volan i sjedala.

Kao što smo ranije spomenuli ovaj automobil zaista je noćna mora za antiplastikare. Uz mnogobrojne dijelove karoserije koji su izvedeni u plastici ovdje imamo i plastične prozore. Manji prozor na stražnjim vratima je u potpunosti plastičan jednako kao i prednji dio panoramskog krova. Najveći problem pojavljuje se s godinama jer plastika mijenja boju te se u ovom trenutku aspolutno ništa ne vidi kroz navedene prozore ni panoramu, pa ne možete uživati u prekrasnoj zvjezdanoj noći s vašom boljom polovicom.

Prtljažnik?

Smart ZaČetiri nudi mogućnost pomicanja zadnje klupe. U prtljažniku se nalazi ručkica kojom možete pomaknuti cijelu zadnju klupu kako bi svojim putnicima dali više prostora za noge. U suprotnom, ako vam treba više prtljažnog prostora, pomaknut ćete sjedala naprijed.

Situacija na stražnjoj klupi?

Sa sjedalima pomaknutim maksimalno iza, dvije odrasle osobe mogu se voziti dovoljno komforno. No, ako ste povećali prtljažnik, niko se nebu vozil’ iza. Od sadržaja straga nema niti “S”.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedijski ekran nalazi se na središnjem grebenu te zauzima veći dio istoga. Svim funkcionalnostima upravljat ćete putem tipki. Drugi dio multimedije nalazi se u 12 voltnoj utičnici putem kojeg se lako pušta glazba direktno s vašeg mobilnog uređaja. Također, valja napomenuti da se u našem primjerku nalazi JVC ozvučenje koje je dodano naknadno.

Usporedba s konkurencijom?

S obzirom na to da je u ovaj primjerak ugrađen Aftermarket sustav, kratko ćemo se osvrnuti na originalni koji je bio u skladu sa 2006. godinom kada je ovaj automobil proizveden. Postojale su dvije opcije, skromniji koji se svodio na radio i set osnovnih tipki i mogućnosti. Drugi je bio veoma sličan multimedijskim sustavima iz Mercedesovih limuzina tog doba. Za njega možemo reći da je neočekivano dobar i napredan za ovaj automobil.

Kako se mogu povezati?

Sve ovisi o tome koliko ste spremni platiti Aftermarket sustav. Naš Pioneerac je imao Bluetooth, AUX i USB, dok je transmiter ograničen na USB. Ono što moramo upitati atraktivnu vlasnicu ovog prometala je što će joj transmiter ako već ima multimediju s Bluetoothom?

(Ne)obična instrument tabla?

Pomalo i da. Prvo iznenađenje je da su cajgeri odvojeni u dva zasebna dijela i potpuno bijeli, što se ne viđa toliko često. Drugo iznenađenje je da niti jedna lampica ne svijetli.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod malenog poklopca nalazi se 1.5 litreni Mercedesov dizelaš koji proizvodi 95 konjskih snaga. Isti motor nalazi se u Mitsubishi Coltovima i prema našim saznanjima vrlo je pouzdan.

Što mijenja brzine?

Nakon vožnje bili smo uvjereni da ćemo samo reći kako je užasan, no postoji viša matematika od toga. Smart ForFour dolazio je sa ručnim mjenjačem s 5 brzina ili SoftTouch automatikom sa 6. SoftTouch robotizirani je manunalni mjenjač u kojem ste vi dužni mijenjati stupnjeve, ali bez treće pedale, već samo pomicanjem ručice mjenjača.

Ako je automobil bio opremljen Passion paketom opreme poput našeg, SoftTouch dobio je unaprjeđenje u SoftTip. Kod SoftTip-a postoji opcija u kojem on sve sam radi, kao pravi automatik. Nažalost, koliko god se on trudio, nema mu pomoći. Izmjene brzina su spore, automobil trza i imate dojam kao da vozač treba ponovno u autoškolu, iako on zaista ništa krivo ne radi.

Koliko troši?

Ovaj dovoljno snažni trocilindraš gutati će oko 7 litara.

Koliko je ekološki?

Euro 4 motor je u pitanju, to vam je jedino bitno.

Pogon je na…?

Pametne prednje kotače.

DOJAVE IZA VOLANA

Ako ste stigli do Dojava mogli ste primijetiti da nemamo baš najbolje riječi za ovaj Smart. No, nije sve tako crno. Naš primjerak prešao je preko 260 tisuća kilometara, i motor funkcionira bez ikakvih problema, također uz navedeni motor nisu se vezali nikakvi veći problemi, kvarovi ili slične omražene aktivnosti. Što se mjenjača tiče, nemojte. Jednostavno nemojte. Ručni mjenjač jednostavno je bolji izbor.

95 konjskih snaga u Smartu zaista je i više nego dovoljno, s obzirom na to da je masa vozila ispod jedne tone. Lako ćete ga ugurati u svaki parking, a manevriranje i ubrzavanje po gradu neće vam stvarati probleme. Na višim brzinama ovaj automobil neće vas previše usrećiti. Izolacija je vrlo slaba, plastika je apsolutno svugdje i sigurnost nije na najvišoj razini. Dok god se držite grada s ovim automobilom, ne bi trebali imati previše mržnje prema njemu.

Kada se podvuče crta i misli se poslože, možemo zaključiti da je ovo automobil koji nije trebao postojati.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Pametna cijena za našeg Smarta bila bi oko 20.000 HRK

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Diže vam razinu testosterona.

Next
Next

Zoom Zoom Vroom Vroom