Obiteljski zoom zoom

Mazda6 CD150 Revolution

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Karavan koji će kupiti mama ili tata koji se žele istaknuti u masi crnih, sivih i bijelih njemačkih automobila. “Facelift” Mazdine šestice koju u nekim drugim dijelovima svijeta zovu i Atenza.

Koje je boje i veličine?

Jedine koju priznajemo na šestici jer joj stvarno daje dušu, a sama boja zove se Soul Red. Karavanska izvedba dugačka je 4.805 metara i široka 1.840 metara. Šest centimetara je kraća od limuzine i tri centimetra viša. Razlog tome jest fokus karavana na europsko tržište koje bolje prihvaća “manja” vozila za razliku od američkog. Vjerujemo da ne biste primijetili razliku da ispred vas stoje limuzina i karavan, no Mazdini inženjeri se očito ne slažu s nama.

Kakva su svjetla?

Sprijeda su Bi-xenon farovi s LED dnevnim svijetlima, a straga su LED stop svjetla.

Kakvi su kotači?

Iznenađujuće velikih 19 zolla s 225/45 gumama. Odlično joj stoje i bit će vam fenomenalni sve dok ne dođe vrijeme kupnje novih guma.

Hvata li poglede?

Danas vjerojatno samo crvena. Možda su 2012., kada je predstavljena, hvatale i ostale boje.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su sve što možete poželjeti. Električno su podesiva s memorijom tako da si mama i tata mogu zabilježiti svoju najdražu pozu. Također su i grijana su što je odlično u hladnim zimskim jutrima. Za volan, nažalost, nemamo ništa za reći, osim da je prosječan. Ručica mjenjača se iskupljuje za prosječnost volana i to odličnim osjećajem po rukom i kraćim hodom.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Osim uobičajenih pretinaca na koje ste naviknuti, razveselit će vas krovni pretinac za najmodernije sunčane naočale i pretinac lijevo od volana za stvari koje skrivate od klinaca.

Što ima zanimljivo od opreme?

U Mazdinom vokabularu riječ “Revolution” označava paket opreme koji se nalazi neposredno ispod najboljeg koji se praktično zove “Revolution Top”. Sada kada ste naučili dvije riječi Mazdarinskog možemo početi sa stavkama opreme koje posjeduje ovaj obiteljski karavan. Pored dvozonske klime te ulaska i pokretanja bez ključa, mama neće puno vikati tati da pazi jer ova Mazda ima senzor za vozila u mrtvom kutu kao i upozorenje za potencijalni sudar. Prije obiteljskih putovanja nećete morati slati najstarije dijete da provjeri gume jer je za to zadužen senzor promjene tlaka u gumama. Također, nećete morati moliti širu obitelj da vam pomogne pri okretanju automobila jer tu je za vas stražnja kamera u tandemu s prednjim i stražnjim parking senzorima.

Prtljažnik?

Stat će koferi od cijele obitelji, a vjerojatno i pokoja dječja kolica.

Situacija na stražnjoj klupi?

Kapacitet je do tri kmečavca.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Jednostavnog je izgleda i nalazi se na vrhu središnjeg grebena. Možete ju koristiti dodirom ili upotrebom kotačića i seta tipki. Cjelokupni sustav je dobar, uzevši u obzir kada je izašao, iako se ne bi žalili da je malo brži.

Zanimljivosti?

Kao što smo već spomenuli u testu Mazde 3, zanimljivo je što Mazdinu multimediju možete koristiti dodirom isključivo kada je automobil zaustavljen. Čim krenete, touch screen prestaje raditi. Vrlo pametno s jedne strane jer vam onemogućuje “nesigurno” tipkanje po ekranu dok vozite, ali s druge strane, to isto vrijedi i za suvozača.

Kako se mogu povezati?

Za reprodukciju glazbe i dječjih audioknjiga na vrlo dobar BOSE audio sustav možete se povezati Bluetoothom. Ako spomenute audioknjige nemate na mobitelu tu je i utor za CD. Za slušanje najnovijih vijesti mogu izabrati FM ili DAB radio signal.

(Ne)obična instrument tabla?

Sve je obično, osim činjenice da svaki cajger ima svoj monokromatski ekrančić. Lijevi vam otkriva u kojoj ste brzini, srednji putno računalo, a desni temperaturu i niz drugih informacija.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Nebeskoaktivni 2.2 litreni dizelaš za kojeg tvrde da ima 150 konja.

Što mijenja brzine?

Vi, izbor je velik jer sadrži čak 6 brzina.

Koliko troši?

Kad tata vozi vjerojatno će trošiti oko 7 litara, a kada mama oko 6 litara. Ili je obrnuto?

Koliko je ekološki?

Više će vam zagađivati djeca ako budu bacali papiriće po cesti.

Pogon je na…?

Prednje kotače. Tate koje žele zadnju vuču nabavit će bemveja.

DOJAVE IZA VOLANA

U par navrata čuli smo izjavu da je Mazda zapravo japanska Alfa Romeo. Navodno da je to zbog dobrih voznih karakteristika i odličnog dizajna eksterijera. Nakon vremena provedenog s Mazdom 6 definitivno se možemo složiti da je dizajn uistinu odličan, no za vozne karakteristike nismo baš sigurni.

Motor sa 150 konja uparen sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem ostavio je mlak dojam u odnosu na naša očekivanja. Razlog tomu jest nedostatak kolokvijalno zvanog šusa. U kojoj god brzini se nalazili pritisak gasa do kraja izaziva linearno ubrzanje više nalik slabijem atmosferskom benzincu, nego zdravom turbodizelu. Čini nam se da bi 20-30 dodatnih konja puno pomoglo općem dojmu. Ovjes je prilično mekan i udoban što je pozitivno, ali ne pridonosi vozačkom užitku. Možda su naša očekivanja bila kriva jer smo se stvarno nadali da je izjava s početka teksta istinita, ali Mazda6 je svejedno vrlo dobar obiteljski karavan odličnog izgleda i dovoljnih voznih osobina.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Za sada gotovo svi proizvođači imaju obiteljske karavane u ponudi pa shodno tome izbor vam se svodi na ono što vam se sviđa. Opcije su od Ford Mondea i VW Passata Varianta sve do Peugeota 508 SW.

Koliko košta?

Malo više od 15 500 EUR razlikuje zabavnog od dosadnog roditelja.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Rjeđi od Ferrarija F40.

Next
Next

BRZina mu nije vrlina.