Nisam GLE, a nisam ni E.

Mercedes-Benz E220d 4MATIC All-Terrain

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Unaprijeđena karavanska verzija E-klase koja je nama jako draga, ali na cesti nažalost rijetko vidljiva - All-Terrain. Danas je na testu facelift verzija predstavljena 2020. godine.

Koje je boje i veličine?

Boja je siva, ali kako su u ponudi tri sive i dvije srebrne boje, ovdje je u pitanju Selenite siva. Dužina je tek 5 centimetara manje od 5 metara što bi moglo predstavljati problem na manjim parkinzima.

Kakva su svjetla?

Vrlo lijepa i još više pametna. Sprijeda je Multibeam LED koji o svemu razmišlja umjesto vas, a iza su LED svjetla razlomljena u male dijelove kako bi barem nekako razlikovali vašu E-klasu od susjedove koji vozi pre-facelift.

Kakvi su kotači?

Kotači su dimenzija 275/35R20. Dizajn felgi je odličan, ali da su zoll manje napravili bi veliku uslugu svojim bubrezima i novčaniku. Uostalom, ovo nije auto za pretjerivanje s takvim stvarima.

Hvata li poglede?

Jednako kao i obična E-klasa, možda pokoji pogled više zbog ljubitelja ovakvih vozila.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Kožna sjedala su grijana i hlađena te imaju 3 memorije za vozača i suvozača. Naravno, električno su podesiva u toliko smjerova da vam je potreban tečaj kako bi ih u potpunosti savladali. Volan je također električno podesiv i nama puno ljepši od AMG verzije s 5 krakova koji smo probali u S-klasi . No, i ovaj ima tipke na dodir koje nisu najsretnije rješenje za prste masne od čevapa. Ručica mjenjača je ukradena iz bilo kojeg drugog Mercedesovog modela unazad 10-ak godina i nalazi se na stupu volana, s desne strane.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Nigdje gdje to ne bi očekivali kod automobila ove klase. Pretinci u vratima su uobičajene veličine i imaju cupholdere u sebi. Centralni pretinac nije prevelik, ali zbog pozicioniranja mjenjača na stupu volana u centralnoj konzoli nalazi se neobično velik pretinac na kojem ćete biti veoma zahvalni. Putnici straga također imaju 2 cupholdera integrirana u naslon za ruku.

Što ima zanimljivo od opreme?

Panoramski krovni otvor, adaptivni tempomat i ambijentalno osvjetljenje nije nešto što će vas impresionirati kod ovakvog auta. Ali, naš All-Terrain imao je Air Body Control što je finiji naziv za zračni ovjes, Burmester ozvučenje, 360 kameru, brendirane krovne nosače i uređaje za mjerenje nagiba kako bi već spomenutom susjedu mogli pokazati zašto ste kupili All-Terrain.

Prtljažnik?

Punih 640 litara. Gledali smo par minuta u njega i nije nam palo na pamet nešto što ne bi stalo unutra, što zbog veličine, što zbog kvadratnog oblika.

Situacija na stražnjoj klupi?

Uobičajena za karavane ove klase. Ima dovoljno prostora za noge i za glavu te bi se ljudi svih veličina i oblika trebali osjećati ugodno. Svijetli interijer i panorama stvaraju “iluziju” još većeg prostora.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija je odlične rezolucije, nalazi se na vrhu središnje konzole i koristi se pomoću touchpada na sredini ili touchscreena. Unutra se zaista nalazi milijun funkcija, od navigacije do ambijentalnog osvijetljenja, modova vožnje, grafika vezanih uz nagib i postavki za sve što vam može pasti na pamet. Zanimljivo je da kada ste na semaforu prikaže se kamera koja snima situaciju na raskrižju.

Usporedba s konkurencijom?

Usporedit ćemo ju s Audijem i BMW-om jer mu je to glavna konkurencija. Grafike su bolje i Mercedesova je definitivno atraktivnija, ali puno kompliciranija od konkurencije. Smatramo da ima dosta funkcija koje su mogle biti pojednostavljene i da trebamo brzo doći do nekih postavki, u BMW-u i Audiju bi to puno lakše našli.

Kako se mogu povezati?

Sve što je na tržištu dostupno. Bluetooth, AUX, bežični Apple CarPlay i Android Auto. Kako bi klinci mogli puniti svoje uređaje, iza su dva USB-C priključka i 12V priključak.

(Ne)obična instrument tabla?

Nema instrument table već samo jedan veliki ekran. Možete zasebno konfigurirati lijevu i desnu stranu te sredinu, a čak bi se usudili reći da je i pretjerano konfigurabilan. Kad otkrijete nešto što vam se sviđa trebat će vam vremena da to ponovno ‘nađete’.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

U pitanju je redni četverocilindraš sa 440 Nm i 200 konjskih snaga kojemu snaga pomoću EQ Boost hibridne tehnologije raste na 220 ks.

Što mijenja brzine?

9G-TRONIC automatski mjenjač koji ima toliko brzina da ne uspijevate ni pratiti u kojoj ste.

Koliko troši?

5,8 - 6,2 litara kaže brošura, ali u “iskrenijem” svijetu to će se kretati oko 8 litara, ovisno o tome gdje većinom obitavate.

Koliko goriva mu stane u tank?

66 litara. Ako ste većinom na autocesti, lako moguće da ćete ugledati range od 1000 km kada sjednete u auto nakon benzinske pumpe.

Pogon je na…?

Sve kotače, kod All-Terraina nasreću ne možete ni odabrati drugačije.

DOJAVE IZA VOLANA

Prva stvar o kojoj ćemo pričati u dojavama iza volana jest koliko svijetli interijer podiže izgled unutrašnjosti automobila. Obično vozimo crne ili tamne interijere i uvijek nam je drago kad naiđe neki drugačiji. Kad smo krenuli sa svijetlim interijerom, red je da pričamo i o sjedalima. Sjedala su vrlo udobna s dobrom bočnom potporom, ali tu udobnost malo kvari činjenica da je auto na 20’’ kotačima, što se osjeti, čak i uz zračni ovjes. Što se dojmova u vožnji tiče, sve je onako kako i očekujete od Mercedesa. U ovakvom autu krcatom opremom, neće vam biti problem prevaliti put od 300+ kilometara kako bi stigli na sastanak. U gradu mu nije mjesto, a ako slučajno zalutate u njega, 360 kamere će se pobrinuti da ne napravite skupu grešku i ogrebete branik ili felge.

Prednost All-Terraina je to što stvarno nudi praktičnost SUV-a u (veliki gepek, visina) u formatu koji ne upada odmah svima u oči. Ne viđamo ih puno na cesti što nam nije baš jasno jer bi ovo definitivno ušlo u uži izbor da imamo potrebu za povišenim automobilom.

Ono što bi promijenili na ovom autu je motor. Iako 220d u novoj varijanti s EQ Boostom nije slab i ne možemo reći da mu fali snage u bilo kojoj situaciji, ovakav tip automobila traži šestaka pod haubom. S obzirom na to da 350d nije u ponudi, odabir bi bio E400d kojem u ovoj konfiguraciji zaista ne znamo što bi mogli zamjeriti. Možda da je crveni umjesto sivi, ali nećemo cjepidlačiti.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Audi A6 Allroad, Volvo V90 Cross Country ili ako ste dovoljno hrabri, Škoda Superb Scout nakrcana opremom.

Koliko košta?

S obzirom na Mercedesove pakete na konfiguratoru teško je reći točan iznos, međutim kreće se oko 100.000 € s ovakvom opremom.

Previous
Previous

Vi ste ovo tražili.

Next
Next

Raskopat ću ti dvorište!