Progressivno bolja

Mercedes A200d Progressive

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Jedan od tri premium hatchbacka o kojima mnogi sanjaju. Prvog smo nedavno vozili, trećeg još čekamo, a danas je s nama nova Mercedes A-klasa u Progressive paketu opreme.

Koje je boje i veličine?

Pogodili ste, boja je crna, naša omiljena. S druge strane, barem primjećujemo naznake kroma na nekoliko mjesta, što ipak malo ‘podigne’ crni eksterijer. Veličina je zanimljivija, A-klasa je dugačka 4,42 metra, što je 7 cm više od Audija A3 i čak 10 cm više od BMW-a Serije 1. S druge strane, uža je od oba spomenuta automobila da se lakše gurate kroz gradsku gužvu.

Kakva su svjetla?

LED High Performance svjetla, to je sve što trebate znat. Možda ste viđali A-klase sa halogenkama, …zaista vam preporučujemo da ne idete u tom smjeru.

Kakvi su kotači?

Diskretne felge od 17’’. 18’’ bi bilo za šminku i ljubljenje s pločnikom na AmeGeu, a 16 za ratkape i pokoju suzu jer kolegica s posla ima Aluminijske.

Hvata li poglede?

Jala i požude. ‘‘Draaagi, misliš li da bi mi dobro stajao onaj Mercedes koji vozi Petra iz ureda do? Mogli bi navratiti do Mercedesa pogledat malo…’’

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan izgleda, što bi se danas reklo, ‘skupo’, ima masu funkcija i svakim dodirom otkrit ćete nešto novo u izbornicima. Drago nam je da su ovdje izbjegli tipke na dodir kakve su u većim modelima. Mjenjač se nalazi na stupu volana s desne strane, što je već uobičajeno mjesto za Mercedesove modele. Sjedala su u kombinaciji kože i tkanine, nisu baš zgodna kao volan, ali su udobna i dovoljno podesiva. Volimo kod Mercedesa što postoji kotačić putem kojeg se namješta nagib sjedalice što pozitivno utječe na namještanje vozačke pozicije.

Što se ostatka interijera tiče, moramo primijetiti da ima podosta tvrđe plastike. U ovoj klasi automobila se na svim nižim pozicijama i očekuje plastika, ali osjećaj klime i još par detalja pod rukom su bili neugodno iznenađenje.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Stvari možete spremiti u središnji pretinac, pretinac za rukavice i pretince u vratima koji su normalne veličine. Sa stražnje strane prednjih sjedala nalaze se mrežice koje su nadoplata. Kod modernih Mercedesa uvijek volimo istaknuti kako ima veliki pretinac na poziciji gdje se inače nalazi mjenjač.

Što ima zanimljivo od opreme?

Tempomat, Lane Keeping Assist, Active Brake Assist, grijanje sjedala, prednje i stražnje parking senzore s kamerom, jednozonsku klimu, samozatamnjujuć retrovizor i digitalnu instrument ploču. Jedina stvar koju bi promijenili jest klimatizacija kojoj bi dali dvije zone. Dvije zone bile bi tu isključivo kao svojevrstan luksuz, jer budimo realni, 90% suvozača će prvo napadati jačinu puhanja, a ne temperaturu.

Prtljažnik?

Veličine 370 litara, što je u skladu sa svim drugim hatchbackovima na tržištu.

Situacija na stražnjoj klupi?

Sasvim korektno u odnosu na klasu, ali viši ljudi bi mogli imati problema s prostorom za noge.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija je odlične rezolucije, nalazi se na vrhu središnje konzole i upravlja se pomoću touchscreena ili touchpada. Za svaku pohvalu je što su u A-klasu stavili multimediju koja je na razini najjačih modela u ponudi, što u prijašnjim generacijama nije bio slučaj.

Usporedba s konkurencijom?

Već smo to par puta spominjali kod drugih Mercedesovih modela, a ovdje vrijedi ista situacija. Sustav je odličan, poprilično jasan i pregledan za korištenje, ali jednostavno ima toliko toga unutra da se čovjek pogubi. Ali, ‘Bolje da ljulja nego da žulja’.

Kako se mogu povezati?

Apple CarPlay ili Android Auto, samo vam je potrebna žica. Ako se ne želite zamarati s tim, jednostavno se spojite preko Bluetootha.

(Ne)obična instrument tabla?

Digitalne instrument table više nisu neobične, ali naš primjerak je imao nadoplaćeni veći ekran koji stvarno dobro izgleda. Ima dosta funkcija, responzivan je i jedina zamjerka je što, kao i u multimediji, 'ljulja’.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

2.0 turbodizelski motor sa 150 konja. Da odmah spriječimo dilemu, ovaj motor nema veze s Renaultom.

Što mijenja brzine?

DCT mjenjač s više nego dovoljnih 8 brzina.

Koliko troši?

Na testu se potrošnja kretala oko 7 litara, a vjerujemo da bi na autocesti to moglo otići i ispod 6.

Koliko goriva stane u njega?

50 litara, međutim uz današnje cijene goriva nitko neće tankati puni tank.

Pogon je na…?

Prednje kotače, iako je na 200d motoru dostupan i 4MATIC.

DOJAVE IZA VOLANA

U interijeru A-klase osjećat ćete se dobro. Što zbog lijepog volana, udobnih sjedala ili velikog ekrana s lijepim grafikama. Komentirali smo već da bi plastike u interijeru mogli biti manje, ali sigurni smo da vaša prijateljica neće kada sjedne u auto stiskati površine i gledati radi li se o plastici ili o nekom finijem materijalu. Uz grijanje sjedala, prednje i zadnje stražnje parking senzore zajedno s kamerom, neće postojati zadatak u gradu u kojem se ova klasa neće snaći. Kada pak izađete na autocestu, 200d motor odradi svoje i više nego dobro.

200d motor sa 150 konjskih snaga u ovom autu je optimalan pogon. 4MATIC vam zaista ne treba, 220d bi bilo lijepo imati zbog dodatne snage ali je dosta skuplji, a sa 180d bi vam ipak moglo zafaliti snage. Što se ostalih dojmova iz vožnje tiče, A-klasa je vrlo udobna i ugodna za voziti. Mjenjač je odličan, a njegovu zastupljenost pokazuje činjenica da je dizelaše moguće dobiti isključivo s automatskim mjenjačem.

Da smo u potrazi za A-klasom, 200d bi definitivno bio naš odabir.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Dva su direktna konkurenta, a to su BMW serije 1 i Audi A3. Pored njih dodali bi i novi Peugeot 308.

Koliko košta?

Za ovaj primjerak A-klase morat ćete izdvojiti 269.900 kn.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

‘Mogu’, ali nisam krkan.

Next
Next

Čistokrvni Omotenashi