Ludi VW ID. Buzz

Najcool Buzz nakon Aldrina.


Krajem 40ih godina prošlog stoljeća obnova poslijeratne Njemačke bila je u punom jeku. Volkswagen tvornica, točnije, ono što je ostalo od nje, je od ostataka Kübelwagena izrodila specijalno transportno vozilo koje su koristili kako bi prevozili dijelove unutar tvornice. Navedeno vozilo je dolaskom u Njemačku zamijetio budući uvoznik Volkswagena za Nizozemsku. On nije uspio uvjeriti vlasti da ga odobre za cestovnu upotrebu, ali kasnije je nekolicinom preinaka stvorio ono što danas znamo kao Volkswagen T1.

Danas ćemo se osvrnuti na njegovu modernu interpretaciju koja nosi naziv ID. Buzz. Kužite, kao buss. Glupe fore na stranu, da današnjim Eurima kupujete Volkswagen T1 platili bi ga oko 15 tisuća eura, dok ovaj moderni iziskuje gotovo 63 tisuće eura.

Može li ID Buzz opravdati svoju cijenu i koje opcije možete odabrati donosimo u tekstu.

POGLED IZVANA

Volkswagen ID. Buzz bez nadoplate dolazi jedino u Mono srebrnoj boji koja je zaista loš izbor za ovako moderno i futurističko vozilo. Gotovo bilo koja druga boja osim bijele će vas stajati 1094 eura. Spomenuta činjenica je čudna jer je “buzzna” siva boja, kao i ostale, metalik.

Bijela je nemetalik boja te košta dodatnih 308 eura na osnovnu cijenu (tj. cijenu koja uključuje metalik sivu). Logiku iza ovoga ne vidimo, pa ako znate nešto više slobodno nam javite. Najbolje ćete proći ako želite crni ID.Buzz jer Volkswagen duboku-bisernu crnu naplaćuje isto kao i ostale boje.

Dvobojne kombinacije još nisu dostupne na konfiguratoru (iako smo ih vidjeli!), ali željno ih iščekujemo jer bi naš ID. Buzz bio u bojama portala. Standardna svjetla su u LED tehnologiji, a ako želite IQ. Light morat ćete uzeti Design Paket i tako se olakšati za dodatnih 1875 eura.

 
 

Jedna nelogičnost bode u oči i kod izbora kotača. Osnovni kotači su veličine 19” i izrađeni su od aluminija. Ako pak nadoplatite 335 eura dobiti ćete zoll manje čelične kotače s ratkapama. Ovdje tek ne vidimo logiku, pogotovo jer za druge 19” kotače treba izdvojiti samo 50ak eura više na osnovnu cijenu. Naš (ne)objektivan izbor bili bi 20” Stockton kotači koji koštaju oko 500 eura i apsolutni su pogodak kada je riječ o povijesno ispravnom dizajnu. Ovu odluku pozdravljaju naši bubrezi, novčanik i mali povjesničar u nama.

POGLED IZNUTRA

Volkswagen ID. Buzz na raspolaganju ima čak devet vrsta interijera podijeljenih u 3 kategorije.

Prva kategorija sadrži samo jednu opciju naziva “Tkanina Sonom”. Riječ je o osnovnoj tkanini koja je dostupna bez nadoplate. Druga kategorija nudi “Tkaninu Miwo” u četiri boje te traži doplatu za Style paket. Treća kategorija sastoji se od “Artveloura/Mikrofibre”, također u četiri različite boje i opet niti jedna od njih ne ide bez Style paketa.

Kože nema u ponudi jer vjerojatno nije dovoljno “zelen” izbor za ovakvo vozilo. Ako ste jedan od onih što vole nekome pokazati srednjaka, uvijek možete pretapecirati sjedala u najfiniju Nappa kožu i tako se suprotstaviti ekoteroristima. Digitalni tipovi će biti zadovoljni ID. Buzzom jer interijer skriva čak sedam USB-C priključaka i bežični punjač za mobitel. Od staromodne opreme tu je kožni volan koji je kao i prednja sjedala, grijan. Klima je dvozonska što bi moglo predstavljati problem trojici stražnjih putnika. Za najljepši interijer se ne možemo odlučiti, no možemo zaključiti da osnovni izgleda kao da je iz tri puta jeftinijeg vozila.

TEHNIČKI PREGLED

Najveća brojka u Buzzovim specifikacijama svakako nije snaga, već masa. Iznos od 204 konja je solidan, ali masa od gotovo 2 i pol’ tone zapanjuje. Pogotovo imajući na umu da je originalni Volkswagen T1 bio 2.5 puta lakši. Nosivost od pola tone je solidna, ali originalni T1 mogao je podnijeti čak 250 kila više. Znamo da te činjenice prosječnom kupcu nisu odviše bitne, ali zanimljivo je vidjeti gdje su prioriteti danas. Domet od 416 km je vjerojatno taman da vi i vaša četiri kompića odete od Zagreba do Splita, u idealnim uvjetima naravno. ID. Buzz nalazi se na istoj platformi kao i Audi Q4/Q5 e-tron pa kad vas netko pita zašto ste dali ovakve novce za VW kombi uvijek možete reći “Ma to ti je zapravo Audi ispod haube.”

Zaključak je da, iako je ID. Buzz prilično skup, čini nam se iznimno zanimljiv, sadržajan, pun kreativnih rješenja i atraktivnih dizajnerskih poteza. Zbog svega navedenog nadamo se da ćemo što prije imati priliku sjesti za volan, no originalni T1 uvijek će imati posebno mjesto u našim srcima.


Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Prilika za romantičan vikend u Torinu

Next
Next

Top 3… najčitanije.