Predstavljamo najbolje od Hippie pokreta!

Volkswagen Type 2 (T1)

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Najpoznatiji predstavnik Hippie pokreta te prva inačica Volkswagenovog Transportera. Model T1 s 11 prozora proizveden 1965. godine sa zapadne strane Berlinskog zida.

Koliko je prešao?

Na satu stoji 14 680 kilometara, no, ono što ne znamo jest koji put je brojač kilometara na tom broju.

U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?

Uzevši u obzir da je ovaj stroj još uvijek u stalnom radnom odnosu, moramo pohvaliti opće stanje i razinu originalnosti. Boja je ‘Bob Marley’ zelena, jedina prava za ovaj Hippiemobil koji dimenzijama odgovara jednom modernom Golfu.

Kakva su svjetla?

Kao i na mnoštvu automobila tog razdoblja, okrugla, prepoznatljiva i svijetle gotovo kao i logorska vatrica koju ćete pripaliti na kampiranju s društvom.

Kakvi su kotači?

Kultni i kromirani, to je sve što vas može zanimati. Ako ste ljubitelj VW kombija, veličina kotača od 14” pomoći će vam pri diferencijaciji modela.

Hvata li poglede?

Hvata, svih dobnih skupina i boja očiju - plavih, zelenih, smeđih, i naravno crvenih.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su izvedena u tkanini smeđe-zelene boje. Nakon prve interakcije s njima prisjetit ćete se starih bakinih naslonjača u kojima ste znali gdje je svaki feder. T1 je inicijalno osmišljen za 9 putnika, ali uz malo truda ugurat ćete unutra i više od 12 ljudi. Bakelitni volan je predimenzioniran i vrlo tanak te je postavljen gotovo okomito na pod stoga ćete uvijek imati osjećaj kao da vozite kamion. Proizvođači automobila danas pokušavaju dizajnirati ručicu mjenjača da bi se uklapala u interijer i skladno izgledala, a kod ovog Volkswagena to je štanga koja strši iz poda. Ima bijelu kapicu na vrhu, čisto da si dlanove ne probušite.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Fokus ovog automobila bio je transport ljudi, tako da pretinaca u današnjem poimanju baš i nema. Supstance možete sakriti na policu ispod upravljačke ploče ili ispod prednjih sjedala. Što se prtljage tiče, prtljažnik običnog T1 kvadratnog je oblika i pojest će vaše kofere bez problema.

Što ima zanimljivo od opreme?

Kako bi shvatili vrijednost pojedine opreme u ovom automobilu, moramo se vratiti u period kada je proizveden. Pepeljara sprijeda i ona straga koja dolazi u kombinaciji s malim stolićem na koji možete odložiti vaš otrov po izboru. Također, tu je i radio. Posebnost modela T1 u usporedbi s T2 i ostalima jest činjenica da T1 ima dvostruka vrata za ulazak na stražnja sjedala i razdvojeno prednje staklo koje mu daje prepoznatljivost.

Situacija u prtljažniku?

Izuzev ranije spomenutih kofera i ilegalnih supstanci, specifičnost našeg ‘busa’ jest postojanje bara u prostoru prtljažnika kako vam na svadbi, za što se ovaj bus i koristi, nikada ne bi zafalilo pića. Da budemo potpuno iskreni, radije bi odabrali pun bar nego pune kofere.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ovaj bus pokreće zračno hlađeni motor od 1600 kubika s 57 konjskih snaga u motoru i 9 ili više u kabini.

Što mijenja brzine?

Vi. Na uobičajen način. 3D skica će dočarati - SLIKA

Koliko troši?

Prema riječima vlasnika, potrošnja s 9 konja u kabini kreće se oko 10 litara.

Gdje ga mogu održavati?

Kao pravi ljubitelj, imat ćete garažu posvećenu vašem busu, a ako nemate vremena morat ćete pronaći tipa za vaš bus.

Ima li dijelova?

Oni kojima originalnost nije bitna uvijek će naći način kako zakrpati problem. Do komplikacija može doći u situacijama kada želite originalne dijelove iz ispravnog perioda.

Koji su potencijalni problemi?

Ništa specijalno, osim kablova za gas i kvačila koji znaju puknuti i uz primjereno održavanje.

Pogon je na…?

Kotače ispod motora.

ZANIMLJIVOSTI

Što je značio za svoje razdoblje?

Nuđen je u brojnim verzijama - kombi, putnički, pick-up s dvjema ili četvorima vratima, a naravno mnogo je bilo i modificiranih poput Westfalie.

Woodstock, Hipiji, surferi, jedno od prvih prijevoznih sredstava tog tipa - što više reći.

Može li se voziti svaki dan?

Ako to baš jako želite, možete. No, bus je jako spor, trom i teško će držati korak s današnjim prometom.

Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?

Volkswagen Transporter. Samo što je T1 bio cjenovno prihvatljiviji, putnički T6 košta preko 300 000kn.

Koliko je rijedak?

Napravljeno ih je skoro 2 milijuna.

DOJAVE SA SJEDIŠTA

Kao što smo već spomenuli u tekstu, ovaj T1 još uvijek je u aktivnoj službi kao svojevrsni ‘party piece’ na svadbama i sličnim događajima. Najbolje od svega jest što i vi možete iskusiti vožnju u ovom komadu povijesti.

S obzirom na to da se bus daje u najam s vozačem, podijelit ćemo s vama kako je to kada vozilo u kojem se nalazite privlači svaki mogući pogled na cesti i oko nje. U potpunosti je besmisleno razmatrati T1 iz bilo kakve današnje perspektive i uspoređivati ga s aktualnim automobilima na cesti. Ovo je beskrajno cool kombi/automobil u kojem ćete se voziti sa smiješkom na licu jer znate da se nalazite u nečem posebnom. Brzinu nećemo ni spominjati jer je komična, ali to vam barem omogućava da uživate u pogledu na okolinu i naravno, okolina u pogledu na vas. Nadalje, primijetit ćete da vozač, najbolje rečeno, debatira s mjenjačem u koju brzinu će ubaciti i kada se slože, čut ćete zadovoljan glas motora i smiješak na licu vozača.

I ono najbitnije, kada stignete na odredište, možete uživati u rashlađenom piću po želji iz gepeka.


ZA ENTUZIJASTE

Koliko košta?

Za cijene i sve ostale informacije najbolje se javiti dečkima iz Old Jack-a.

Kako ga mogu unajmiti?

Klikom na…

Previous
Previous

“Daj mi malo boje malo crvene…”

Next
Next

Uklapa se poput kameleona.