Hibridna Toyota Corolla Cross

Penzioner mobil ili pak odlična odluka iz Toyote?


Toyota je jedan od proizvođača automobila kojemu su unatoč sasvim solidnoj ponudi SUV modela falila dva najvažnija, tj. najmanja. Uz C-HR, RAV4, Highlandera i Land Cruisera Toyota nikako nije mogla uloviti kupce malih i konzervativnih, ali traženih modela koji su papirnato SUV, a u stvarnosti su samo malo povišena verzija hatchback modela. U prijevodu, falile su im povišene verzije Yarisa i Corolle.

Upravo ovaj automobil nimalo kreativnog imena povišena je verzija Toyote Corolle. Corolla Cross popunila je prostor između C-HR-a i RAV-a 4 te ulazi u segment automobila koji su vrlo traženi na tržištu. Iako ova Corolla nije na vrhu liste najprodavanijih automobila, sigurni smo da je vrlo brzo postala tražena među kupcima. Corolla Cross dolazi u 3 paketa opreme - Luna, Style i Executive. Mi smo se posvetili Luna i Executive paketima.

POGLED IZVANA

Prednji dio Corolle možemo klasificirati kao poprilično dobro dizajniran komad automobila. Velika maska u kombinaciji s povećim svjetlima, malo grubljim branicima i linijama koje vas mogu natjerati da naivno pomislite kako bi Corolla išla i van ceste. Dizajn prednjeg kraja pomalo podsjeća na veću mu braću Highlandera i Land Cruisera, a pogotovo na 4Runnera što je svakako pozitivno.

Kada je riječ o razlikama između jačeg i slabijeg modela, tri razlike su vrijedne spominjanja.

Kratkim pogledom na farove primijetit ćete razliku. Zanimljiv dio jest činjenica da su jedina stvarna razlika u prednjim svjetlima dinamički žmigavci. Tj. Luna ima obične žmigavce, a Executive ima dinamičke zbog kojih postoji linija koja ide po sredini svjetla i čini ga daleko ugodnijim na oko. Druga razlika je u kotačima, 17’’ s lijeva, a 18’’ u crno srebrnoj kombinaciji s desna. Posljednja razlika je u kromiranim detaljima. Ako si date truda, primijetit ćete kromiranu lajsnu na prednjoj masci i oko prozora. Razlika nema mnogo, ali čine jači model daleko zgodnijim.

Straga je situacija vrlo slična kada je riječ o relativnom oskudijevanju u razlikama. Osim zatamnjenih prozora, jedina razlika je u zadnjim svjetlima, gdje su kod Luna modela halogena, a kod Executive-a LED. No, kod stražnjeg dijela postoji drugi problem. Prilično je ružan. Kod Corolle Cross imamo dojam kao da su uložili u moderan i atraktivan prednji kraj i onda nisu imali novaca za platiti dizajnera za zadnji kraj, pa su zagrabili u rezervu dizajna iz 90-ih.

POGLED IZNUTRA

Toyota Corolla Cross Luna vs. Executive interijer

Interijer Corolle Cross odiše nimalo kreativnim, ni atraktivnim dizajnom po kojem je većina Toyota modela popularna. Naravno, iskupljenje za pomalo ružnjikav interijer nalazi se u generalnoj izdržljivosti i solidnoj kvaliteti materijala. Broj razlika između jačeg i slabijeg modela nije velik, ali nalazi se na većini mjesta koje su korisniku bitne za svakodnevnu upotrebu.

Standardni Luna model donosi veliku količinu opreme te će velikom broju korisnika čak i taj najosnovniji model biti i više nego dovoljan. Svaka Corolla Cross standardno dolazi s velikim brojem sigurnosnih sistema, automatskom klimatizacijom, digitalnom instrument tablom, rikverc kamerom, bežičnim punjačem i još zaista hrpetinom opreme koju bi masno platiti kod većine konkurenata.

Doplatom na Executive paket opreme dobit ćete stavke kao što su parking senzori, nadzor mrtvog kuta, ulazak i pokretanje bez ključa, električni prtljažnik, ambijentalno osvjetljenje i još nekolicinu stvari koje ćemo spomenuti u nastavku, a sve to u paketu olakšat će transport unuka na treninge i vožnju do vikendice.

DETALJNI POGLED

S obzirom na to da su razlike u interijeru minimalne moramo istaknuti i te sitne. S lijeve strane je Luna, s 3 crne tipke, dok su s desne strane te 3 crne tipke popunjene grijanjem sjedala i volana. Na dnu slike vidite kamionsku polugu koju Toyota zove mjenjačem - ili je riječ o tome da Toyota cilja na penzionere koji se ne znaju služiti modernim mjenjačima ili ne žele shvatiti da je vrijeme da se prebace na neko elegantnije rješenje.

Jedna od najvažnijih stvari za istaknuti je činjenica da svaka Corolla Cross dolazi s 10,5’’ centralnim ekranom koji je osjetljiv na dodir te ima Apple CarPlay i AndroidAuto. Prema specifikaciji samo je CarPlay bežičan, ali vjerujemo da mu vlasnici Androida to neće zamjeriti. Također, Toyotin Smart Connect sustav ima DAB radio, navigaciju i Bluetooth.

Ako se pak malo bolje zagledate u sam sustav, primijetit ćete kako je potenciometar pretvoren u tipke te neovisno o tome bile one klasične koje se stisnu ili one moderne na dodir, smatramo da je potenciometar u formatu kotačića jedino ispravno rješenje.

Sjedala su jedna od najvidljivijih razlika. S lijeve strane u Luna modelu sjedala su od tkanine te imaju sivkasti ton. Executive model ima crna kožna sjedala, a vozačko je podesivo na struju. Naravno, sumnjamo da se radi o pravoj koži, već je vjerojatno riječ o nekoj varijaciji na temu eko-kože.

Toyota Corolla Cross Luna vs. Executive ozvučenje

Osnovni model Corolle dolazi s baznim ozvučenjem koje ima 6 zvučnika te nije brendirano. Doplatom na Executive model Toyota će vaš automobil opremiti JBL sustavom s 9 zvučnika i nečime što izgleda kao Subwoofer u prtljažniku. Naravno, to će vam dobrano naplatiti.

TEHNIČKI PREGLED

Na Corolli Cross Toyota nudi dvije opcije motorizacije. 1.8 litreni hibrid sa 103 kW, i 2.0 litreni hibrid sa 145 kumulativnih kW. Ono što je sigurno jest da niti jedan od dva ponuđena motora neće učiniti Corollu jurilicom. Osobito činjenica da model sa 103 kW ima pomalo komičnih 142 Nm okretnog momenta. S druge strane, pozitivno je da se i dalje radi o motoru s 4 cilindra i da automatski mjenjač (CVT) dolazi koju god opciju odabrali.

Za kraj, koju opciju odabrati s 1.8 litrenim motorom?

Executive paket opreme s osnovnim motorom košta oko 41.000 €, što je preko 6.000 € više od Luna modela ili oko 4000 € više od Style paketa (srednji paket). Naše istraživanje kaže kako je Executive model potpuno neisplativ. Od opreme donosi vam - Električni prtljažnik (nebitno), Navigacija (imate CarPlay i Android Auto), kožna sjedala, električno vozačko sjedalo i JBL ozvučenje (sve je nepotreban luksuz, koliko god vam se to možda sviđalo). Vrijedi li tih par stavki 4000 €? Za nas ne.

Zanimljivo je da u situaciji da se odlučite za 2.0 motor, u Executive paketu dobijete još i 360 kameru i inteligentni parking sustav. I dalje ne vrijedi nadoplate.

Za Style paket koji bi bio naš odabir potrebno je doplatiti oko 2.500 € na Luna paket, ali dobijete grijanje sjedala i volana, veće kotače, ona zgodna svjetla, ulazak bez ključa, senzore i još mnogo toga. Na kraju krajeva, vjerujemo da je Style paket napravljen tako da bude najatraktivniji i najprodavaniji.

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Najslabiji novi automobili

Next
Next

Vozite li ili orete s tim 520d-om?