Kontroverzna Tesla Model 3

Automobil o kojem sigurno nemate neutralno mišljenje.


Tesla Model 3 Base vs Tesla Model 3 Performance

Kada vas netko pita tko je prvi čovjek BMW-a, vrlo vjerojatno ne znate tu informaciju. Kada vas netko pita tko je prvi čovjek proizvođača električnih automobila Tesla, malo je ljudi kojima Elon Musk ne padne odmah na pamet. Tesla je osnovana prije točno 20 godina te, iako ju nije osnovao, Elon Musk postigao je da u 20 godina Tesla napravi ogroman utjecaj na tradicionalno tržište automobila. Prva Tesla bila je ultra rijetki Roadster, uslijedili su Model S i Model X, pa Model 3 i na kraju Model Y. Ako ne računamo egzibicije gospona Elona sa Cybertruckom i Roadsterom druge generacije, naravno.

Tesla Model 3 automobil je koji dimenzijama i svrhom konkurira vrlo konzervativnoj trojci (kužite?)- BMW-u serije 3, Audiju A4 i Mercedes-Benz C-klasi. Svaki tren bi ju trebali provozati, ali do tada smo se pozabavili konfiguratorom - što dobivate ako se odlučite za Teslu Model 3 Base, a što ako ipak uzmete najjaču, Performance verziju?

POGLED IZVANA

Na samom početku usporedbe treba napomenuti da u slučaju Tesle i većine novih električnih automobila ne možete očekivati velike vidljive razlike kao kod drugih, “tradicionalnih” automobila. Odlučili smo se Performance verziju obojati u crvenu boju kako bi ih barem malo lakše razlikovali. Na oba modela dostupno je pet boja - bijela, crna, siva, plava i crvena koje, izuzev bijele koja je besplatna, u cijeni variraju od 1.200 do 2.000 €. Ovako “na papiru” zvuči dosadno, ali metalik plava i multi-coat crvena koju vidite na slici izgledaju odlično. O detaljnijim razlikama na eksterijeru ćemo u nastavku, ali u konfiguratoru vam u svakom trenutku na dnu ekrana, pored mjesečne rate leasinga, pišu procijenjene uštede na benzinu - Tesla kaže da ćete prosječno mjesečno uštedjeti 142€ na benzinu - voljeli bi vidjeti brojeve u tom izračunu…

Kotača ćemo se detaljnije dotaknuti u slikama u nastavku, ali zanimljivo je da vam Tesla prilikom narudžbe automobila nudi opciju da dodate i zimske kotače, konkretno, dodatni set kotača s felgama i zimskim gumama. U Base verziji to košta sitno iznad 2.000 € za 18’’ kotače, dok na Performance verziji spomenuto košta više od 4.000 €. Možda su vam ipak dovoljne jedne felge, a gume ćete sami riješiti?

Base Model 3 nam je također nudio nadoplatu za vučnu kuku u iznosu od 1.500 €, dok na Performance verziji ta verzija nije dostupna. Morate odlučiti sada ili šutiti zauvijek jer konfigurator kaže da ugradnja kuke nije moguća nakon isporuke.

DETALJNI POGLED

Razlike na eksterijeru Modela 3 treba tražiti povećalom te se jedina čiji izvor ne znamo sa sigurnošću nalazi na prednjem braniku. Sumnjamo na svjetla za maglu, ali postoji šansa da je senzor ili nešto treće…

Straga se zanemarive razlike nastavljaju te je jedina vidljiva razlika kod Performance verzije spojler od karbonskih vlakana, a ispod već spomenutih kotača nalaze se pojačane, Performance kočnice.

Base verzija standardno ima tamnosive, 18’’ kotače. Fun Fact kada je riječ o osnovnim kotačima jest taj da je cijeli prednji dio felge ustvari ratkapa. Radi se o tome da su u Tesli na aluminijske felge stavili ratkape kako bi poboljšali aerodinamiku. To rješenje vam daje priliku da kupite ovaj ružnjikavi model kotača, skinete plastiku i imate zgodne felge s 5 duplih krakova. Za razliku od mudraca u Peugeotu koji nude ratkape s čeličnim felgama na e-208, Tesla ipak nije toliko škrta. Dostupni su zoll veći kotači, ali zanimljivo je da vam tada prema WLTP-u, doseg pada s 510 km na 491 km. Nije velika razlika, ali dobro pokazuje koliko je kod električnih automobila aerodinamika bitna. Kotači na Performance-u, Überturbine od 20’’, izgledaju fantastično, uvjerljivo najbolji detalj na cijelom automobilu.

POGLED IZNUTRA

U interijeru su dostupne dvije boje - crna koja je besplatna i bijela uz nadoplatu od 1.200 €. Tesla na stranicama ne piše koji materijal je u pitanju, već navodi da je to veganska unutrašnjost koja je “mekša od kože, a opet puno izdržljivija i otpornija na mrlje”. Teško je osim toga pričati o razlikama jer u interijeru praktički postoje dvije stavke - volan i enormni ekran. U sklopu serijske opreme, svaki Model 3 dolazi s 15’’ ekranom, staklenim krovom te bežičnim punjačem za dva mobitela. Prednja sjedala su električno podesiva, a prednja i stražnja sjedala te upravljač su grijani u svim verzijama. Performance verzija ima dodatno Track mode jer je trkaća staza prvo što vam padne na pamet kada kupite električni automobil.

Svaki Model 3 opremljen je “Basic autopilotom” koji je u prijevodu adaptivni tempomat s držanjem u traci koji pazi na prepreke sprijeda, a moguće je nadoplatiti za dvije razine autopilota:

  • Poboljšani autopilot (3.782 €) - pored Basic autopilota, “poboljšani” samostalno mijenja trake kada upalite žmigavac, ima funkciju automatskog bočnog ili okomitog parkiranja te Summon i Smart Summon. Summon vam omogućava da uparkirate i isparkirate automobil dok ste izvan automobila, a pomoću Smart Summon-a automobil će tražiti vas, a ne vi njega.

  • Potpuno samostalna vožnja (7.498 €) - pored Basic i poboljšanog autopilota, potpuno samostalna vožnja prepoznaje semafore i staje na crveno i znakove STOP, a ubrzo bi trebala moći i samostalno upravljati gradskim ulicama.

TEHNIČKI PREGLED

Još jednom ponavljamo, nismo ju vozili stoga ćemo se držati informacija dostupnih na internetu. Base verzija košta 45.000 € i s obzirom na neprestani rast cijena automobila, nudi vrlo konkretnu vrijednost za novac. Ima jedan motor na stražnjoj osovini, stražnjeg je pogona, postiže 225 km/h i ima deklariran doseg od 491 km. Do stotke ćete ići za 6,1 sekundu.

Performance verzija ima pogon na sve kotače, jedan motor na svakoj osovini, dostiže stotku za 3,3 sekunde i postiže 265 km/h. Kažu da će s punom baterijom preći 547 km, a sve to na hrpi bez dodatne opreme košta 60.000 €. Ako vam je doseg prioritet, za vas je Long Range verzija sa 602 km dosega za 53.000 €.

Navedene brojke zvuče ambiciozno, a sve dok ne probamo kako to djeluje u praksi držat ćemo se toga što piše na konfiguratoru. Veselimo se testu da probamo taj gadget, pardon auto i kažemo vam detaljnije kakav je!

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Suptilni VW Touareg

Next
Next

Prilika za romantičan vikend u Torinu