Atraktivan Renault Austral

Motori veličine tetrapaka, ali lijepo zapakirani


Renault Austral Equilibre vs. Iconic Esprit Alpine

Prije otprilike godinu dana na tržištu je postao dostupan Renault Austral. Riječ je o SUV modelu francuskog proizvođača koji je zamijenio Kadjara i popunio jako bitnu rupu u Renaultovoj ponudi. Austral gabaritima i tržišnom pozicijom konkurira modelima poput Peugeota 3008, Opel Grandland-a, Kie Sportage, Hyundai Tucsona i mnogim drugima. Prvo da razjasnimo činjenicu da Austral nema apsolutno nikakve veze s Australijom, štoviše, Australci ga niti nemaju u ponudi. Osim toga, zanimljiva je upotreba imena Alpine.

Alpine je u 20. stoljeću bio proizvođač trkaćih i sportskih automobila koji je bio vrlo blizak Renaultu. 70-ih godina ih je Renault preuzeo, a 20-ak godina je trebalo Renaultu da uništi Alpine tako da je 90-ih stavljen ključ u bravu. 2017. godine, u doba oživljavanja svih kompanija koje iole imaju povijest, Renault je odlučio oživjeti Alpine i napravili su fantastičan automobil (A110). Već 2021. donesena je odluka o gašenju Renault Sport-a i da će se to sve zvati Alpine, jer Alpine ipak zvuči skuplje. Naravno, bila bi šteta ne pomusti Alpine još malo, pa su u Renaultu odlučili napraviti pakete opreme koji u sebi nose ime Alpine, a Austral je jedan od prvih modela s tom nomenklaturom.

POGLED IZVANA

Eksterijer Equilibre Australa pomalo podsjeća na dostavno vozilo. Bijela boja, nimalo kreativne niti atraktivne felge i podosta crne plastike oko blatobrana i branika. Na drugoj strani stoji Iconic Esprit Alpine. Standardna vatreno crvena boja u kombinaciji sa zacrnjenim detaljima oko prozora i na prednjoj masci čine ovaj model daleko atraktivnijim od osnovne mu verzije. Također, ovaj Reno’ SUV ima 20’’ kotače, Nekada je broj 20 bio rezerviran za automobile poput GLS-a ili Rolls Royce-a, a ne za gradski crossover. Ako ništa drugo, barem dobro izgledaju. Valja spomenuti da svaki Austral ima LED svjetla. Equilibre ima malo gluplju verziju od Alpine-a, ali LED je LED.

Equilibre straga i dalje izgleda kao da će iz prtljažnika izbaciti HP Express pakete, dok Alpine ponosno nosi svoje značke na eksterijeru i demonstrira veliku trkaću povijest ove jurilice. Stakla su zatamnjena kako policija ne bi mogla vidjeti vaše lice dok jurcate pariškim prometnicama u vašoj 200 konja snažnoj kutiji na kotačima.

Što se konkretno opreme tiče, dostavni ima zadnje parking senzore kako se ne bi zabili u rampu prilikom utovara, dok je jureći opremljen svim mogućim i nemogućim. 360 kamera, dinamični žmigavci, adaptivna svjetla sprijeda i straga s automatskim dugim, držanje u traci, upozorenje na sudar, Alpine pragovi (s natpisima, naravno), krovni nosači… i naravno, zatamnjeni Renault znak, jer zatamnjeno znači brzina.

POGLED IZNUTRA

Renault Austral Equilibre vs. Iconic Esprit Alpine interijer

Interijer je prema našem neobjektivnom sudu zaista dobro dizajniran. Štoviše, imali smo priliku provesti malo vremena u interijeru, te čak i kvaliteta materijala daleko nadilazi postojeće modele. Razlike ćete vrlo lako primijetiti, a one se nalaze u predjelu volana, mjenjača i ekrana. Mjenjač je na Equilibre modelu ručni, dok Alpine ima automatski koji se nalazi na stupu volana, kao kod Mercedesa. Također, kao svaki pravi sportski automobil, Alpine ima metalne pedale.

Eksterijer osnovnog Austral-a možda ne izgleda najbolje, ali interijer se iskupljuje za to i nudi stavke opreme za koje bismo bili istinski ljuti da ih nema. Austral Equilibre nije baš golać, ali nije ni daleko od toga. Osim velikog digitalnog prikaza instrument table, Equilibre model ima dvozonsku automatsku klimatizaciju, ulazak i kretanje bez ključa, prepoznavanje znakova i još pokoju praktičnu stavku.

S desne strane, očekivali bismo da se Alpine ponosi svojom tehnologijom kao što se pravi Alpine ponosio svojim pobjedama 1973. u WRC-u. Mi smo pomalo skeptični, a na vama je da prosudite za sebe. Alpine ima veći, 12’’ centralni ekran, grijani volan, električno podesiva grijana prednja sjedala i masažu vozačkog sjedala.

DETALJNI POGLED

Volan u Alpine modelu, osim što je vrlo jasno naznačeno u specifikaciji da je obložen kožom, ima pomalo drugačiji raspored tipki, sive umetke i veliku i istaknutu tipku za Multi Sense. Ako, kao ni mi, niste točno znali što je Multi Sense te zašto je on zaslužio tipku na volanu, radi se o odabiru Drive Mode-a na steroidima. Osim postavki vožnje, događaju se promjene i u ambijentalnom osvjetljenju, zvuku motora, masaži sjedala, jačini osvijetljenosti instrument table…

Unatoč tome što će se uvijek dio čitatelja ljutiti što puno vremena posvećujemo tehnologiji i multimediji, moramo biti svjesni da je tehnologija preuzela auto industriju i da je vrijeme kada su kupcu bile bitne konjske snage ili maksimalna brzina daleko iza nas. Ekran na Equilibre modelu u dijagonali mjeri 9’’ i ima bežični AndroidAuto i Apple CarPlay, ali nema navigaciju. Veći sustav u dijagonali ima 12’’, te uz bežično zrcaljenje mobitela ima i navigaciju, Google i nešto što Renault zove Akramys Auditorium, što bi trebalo biti neka vrsta naprednog ozvučenja.

Alpine naravno ima ambijentalno osvjetljenje koje će vrlo brzo od vašeg Australa napraviti javnu kuću. Ostale razlike u detaljima su minimalne, te se kao i kod volana svode na srebrne umetke koji navodno poboljšavaju luksuzni dojam automobila. Crna pločica ispred kvake za otvaranje vrata vječno će vas podsjećati da ste odlučili preskočiti nadoplatu od oko 850 € za Harman Kardon ozvučenje.

Renault Austral Equilibre vs. Iconic Esprit Alpine sjedala

Kada bi vas pitali koji materijal je Renault koristio prilikom izrade sjedala u Alpine modelu, što bi rekli?
Pa 99% smo sigurni da bi rekli Alcantara, što je i točan odgovor. Alpine ima sjedala u kombinaciji kože i Alcantare, s plavim šavovima i francuskim zastavicama na par mjesta. Točno onako kako i Volvo ima… Equilibre naravno ima isti materijal kao što imaju konkurenti mu Jumper, Vivaro i Caddy, tkaninu. Jedan od boljih detalja u Alpine modelu su pojasevi. Teško je objasniti zašto, ali kada proizvođač odluči uložiti u promjenu boje pojaseva, dobivamo dojam da si je dao truda oko tog automobila. Ovdje su rubovi u Alpine plavoj boji.

TEHNIČKI PREGLED

Kada je riječ o motorizaciji na Australu, imate 3 opcije. Blagi hibrid sa 140 ili 160 konjskih snaga ili ‘full’ hibrid s 200. Equilibre dolazi samo sa 140, a Iconic Esprit Alpine samo kao pravi hibrid s 200 propetih konjića. Australa ne možete kupiti s dizelskim motorom, niti s čisto benzinskim, već su isključivo u ponudi hibridne opcije.

Dio koji nas nikako ne oduševljava su kubikaže motora. 140 tj. 160 konjskih snaga dolazi iz 1,3 litrenog benzinca s 4 cilindra, dok 200 konjskih snaga dolazi iz još manjeg 1,2 litrenog benzinca s 3 cilindra. Naravno, tu su i baterije, ali moramo se zapitati oko vijeka trajanja takvog motora.

Također, maksimalna brzina je 175 km/h… zaista Renault? Nije da vam treba više od toga, ali ovo je čak manje i od Volva…


Na kraju, kada se podvuče crta i uzmu u obzir sve činjenice vezane uz Austral, bismo li ga preporučili ili ne?

Pa, možda. Austral je automobil koji je rađen na nov i moderan način s pogonskim sklopom pomalo u drugom planu. Nastavno na to, nekako sumnjamo da će veliki broj auto entuzijasta biti u redu za kupovinu ovog SUV-a, upravo zbog navedenih motora i činjenice da su samo hibridi u ponudi. No, interijer, tehnologija, detalji i nekolicina kreativnih rješenja koja se nalaze u Australu jako su dobar paket za velik broj potencijalnih kupaca. Volan je sjajan, centralna konzola kod automatika također, jednako kao i veliki centralni ekran.

Equilibre golać vjerojatno ne bi bio naš prvi izbor, već bi barem išli na Techno koji je prvi model iznad kako bi dobili barem neke stavke koje su ovdje opisane kao dio Alpine modela.

*tekst je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Što biste vozili da ste se okoristili plinskom aferom?

Next
Next

Najslabiji novi automobili