Čak i atraktivna Opel Corsa

Jedan od posljednjih malih dizela na životu.


Opel Corsa prvi put ugledala je svjetlo dana davne 1982. godine, a prva generacija proizvodila se i na ovim prostorima, točnije u Kikindi. Kikindu ćete vjerojatnije znati po Savi iz Kikinde koji je skočio u septičku jamu nego po bilo čemu drugome. No, vratimo se na temu. Corsa je do danas imala 6 generacija koje su označene slovima od A do F, a posljednja je postala dostupna ne tako davne 2019. godine. Corsa spada u kategoriju omanjih hatchbackova te u dužini mjeri sitno preko 4 metra. Automobili u klasi Corse su VW Polo, Škoda Fabia, Seat Ibiza, Toyota Yaris, Hyundai i20 i niz drugih manje i više popularnih. Samo u prošloj godini isporučeno je preko 700 novih Corsi što ju čini 16. najprodavanijim automobilom u Hrvatskoj. Što ovog malog Opela stavlja na listu najpoželjnijih automobila nama je ponekad teško reći jer bi više naginjali nekim konkurentima, ali auto entuzijasti ionako nisu kupci kojima je Corsa namijenjena.

Zašto smo odlučili toliko istaknuti da je Diesel? Imajući na umu veliku anti-Diesel hajku koja se širi na sva zvona, velik broj proizvođača odlučio je ukinuti dizelske motore u svojim manjim ili čak svim automobilima. Od Corsinih konkurenata dizelske motore nemaju - Yaris, i20, Fiesta, Polo, Ibiza, Fabia, Rio, Mini Cooper i niz drugih. Dizele još uvijek na životu, osim Corse, drže C3, 208 i Clio.

Što se konkretno tiče specifikacija koje su u usporedbi, u lijevom kutu nalazi se Corsa paket opreme, a u desnom GS-Line. GS-Line drugi je najskuplji paket, ali je prema našem mišljenju kompletniji od najskupljeg. Također, odlučili smo si dati oduška te dodati čak 3 stavke dodatne opreme u GS-Line model. Prva stavka su stražnji parking senzori, druga je naslon za ruku u interijeru i treća je sjajna Peperoncino crvena boja. Za sve one koji misle da mi zasigurno ne znamo parkirati s obzirom na to da želimo senzore u Corsi - Zašto bi razmišljali o nečemu o čemu ne moramo?

POGLED IZVANA

Osnovna Corsa dolazi u ‘bijela majica koja je oprana već 100 puta pa je posivila’ boji u kombinaciji s ratkapama i halogenim ručnim prednjim svjetlima. Napucana Corsa standardno također dolazi u boji isprane majice, ali za samo 370 € uživat ćete u Peperoncino crvenoj. U našim rasipničkim očima se to čini kao investicija koja vrijedi. Felge su naravno aluminijske i crne, jednako kao i krov, jer se ipak radi o sportskom paketu opreme, a rasvjeta je automatska i, naravno, LED sprijeda i straga.

Straga su razlike ipak malo skromnije. Osim tehnologije u svjetlima, možemo vidjeti malo agresivniji branik i kromirani završetak auspuha na skupljem modelu. Naravno, nećemo propustiti priliku da još jednom spomenemo parking senzore i kako zasigurno ne znamo parkirati. 250 € za bezbrižno guranje po gradskim parkinzima neupitno je isplativo, osim ako, naravno, smatrate da ste predobar vozač i da vas parking senzori sputavaju u grebanju vašeg i tuđih automobila.

POGLED IZNUTRA

Opel Corsa Base vs. Corsa GS-Line Diesel interijer

Već i kratkim pogledom na interijer u oko upada veliki broj razlika te postaje jasnije kuda su eurići otišli. Osim detalja kojih ćemo se dotaknuti niže, možemo primijetiti nekolicinu bitnih razlika iz perspektive praktičnosti, čak i dozu luksuza. U osnovnom modelu ćete straga prozore pomicati na polugu, dok će u skupljem to za vas odrađivati gumbić. No, ako usporedite Corsu s DS Automobiles DS4 i shvatite da ovaj klasu veći automobil uopće nema opciju spuštanja zadnjih prozora, postanete vrlo zahvalni na vašoj poluzi. Također, GS-Line ima crvenu lajsnu preko cijelog interijera i metalne papučice jer je GS ipak sportski automobil, jel’.

Problem broj 1 kada je riječ o osnovnoj Corsi jest nedostatak klimatizacije. Kada je riječ o toleriranju nepostojeće opreme u automobilima pragovi zaista mogu biti visoki, ali nedostatak klime automobilu od preko 20 tisuća € ne možemo prihvatiti. Klima košta 600 €, a jači paket opreme (Edition) košta 400-tinjak € i daje klimu džabe.

DETALJNI POGLED

Volan je sljedeći na popisu problema - osim što su poluge za žmigavce postavljene na najgoru poziciju u cijeloj auto industriji, volan na ovom bez klime je gumeni, dok je na GS-Line-u naravno kožni. Ako ste kojim slučajem mislili doplatiti onih 400 € i izbjeći gumu, nažalost ništ’ od toga. Dodatan plus kod GS Line-a su digitalni cajgeri. Možda nisu najbolji na tržištu, ali uvijek je cilj kupiti automobil na kojem ima što više toga što se može pokvariti nakon isteka garancije.

Naslon za ruku kao jedna od najbitnijih stvari u automobilu. Junački smo odlučili doplatiti 350 € da imamo gdje držati lakat jer ga GS Line u standardnoj opremi nema.

Otužni sustav slijeva mjeri 5’’, ima Bluetooth i pretinac gdje bi se inače potenciometar nalazio. S desne strane nalazi se 7’’ sustav s MirrorLink integracijom i 6 zvučnika. Nije baš teško zaključiti koji je bolji i korisniji. Valja napomenuti da niti jedan nema navigaciju. Isti 7’’ sustav s navigacijom izbit će vam iz džepa pomalo suludih 750 €.

Opel Corsa Base vs. Corsa GS-Line Diesel sjedala

Postoji li netko kome se zaista više sviđaju lijeva sjedala? Desna, osim što su od vidno kvalitetnijeg materijala, neupitno udobnija i profiliranija, vjerujemo da su mnogima i ugodnija oku. Tkanina na desnima podsjeća na prastaru deku koju stavite psu na pod kada mu je hladno.

TEHNIČKI PREGLED

Što se samih motora tiče, tu nema nikakve razlike i radi se o dva potpuno ista motora s istim 6-brzinskim ručnim mjenjačima. 100 konjskih snaga trebalo bi vam biti dosta za sve što s Corsom planirate raditi, a 6 će brzina dobro doći prilikom vožnje na autoputu. Potrošnja je navedena kao 4,2 L na 100 km, ali neki izvori govore da su čak uspjeli ići i ispod toga. Vjerujemo da je potrošnja najmanja briga kada je riječ o novom dizelskom Opelu.

Koji bi bio zaključak Corse, koju kupiti, a koju izbjeći?

Definitivno izbjeći osnovnu. Nedostatak opreme koja je u današnje vrijeme bitna, lišenost bilo kakvog zabavnog i modernog sadržaja i eksterijer koji je uzbudljiv kao društveni život u koroni. Na suprotnoj strani nalazi se 3000€ skuplji automobil koji je sadržajan, puno atraktivniji i moderniji te ima više manje sve što vam može zatrebati. Samo LED svjetla, klimatizacija i kožni volan u doplatama su cca. 1300€, a to su stvari koje se ne trebaju smatrati luksuzom.

Iz perspektive u kojoj bi morali birati između dva gdje za jednog imate novaca, a za drugog bi morali još malo štedjeti, definitivno naš odabir bila bi štednja. Dodatni trošak od 10% za daleko atraktivniji automobil koji bi vas više usrećio i animirao svakako bi trebalo razmotriti.

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Dobro poznati Volvo XC90

Next
Next

Gdje sa starim gumama?