Digitalni Mercedes EQS SUV

Auto po mjeri EU birokrata


Mercedes EQS SUV 450+ vs. Mercedes EQS SUV 580 4Matic

2022. godine Mercedes je proširio svoju EQ liniju modelom vrlo kreativnog naziva, EQS SUV. Odjel ideja očito je bio na kolektivnom godišnjem jer Mercedes u ponudi ima i limuzinu naziva EQS, što zasigurno otežava posao prodajnim predstavnicima kada je riječ o objašnjavanju game. Proizvodnju SUV EQS-a prepustili su dečkima iz Alabame što je sasvim logično s obzirom na važnost Američkog tržišta, ali u isto vrijeme budi sumnje u etiketu “Njemačke kvalitete”. Opravdava li ovaj Mercedes svoju cijenu i što sve od opreme možete dobiti u najslabijoj i najjačoj verziji, pročitajte u nastavku.

POGLED IZVANA

‘‘Nema džabe ni u stare babe’’ - omiljena rečenica zaposlenika Mercedesa zaduženog za odabir standardne i dodatne opreme u automobilima.

Svi SUVi EQS modeli dolaze “samo” s ‘High Performance’ LED svjetlima koja će biti dovoljna za većinu vozača. Za digitalna svjetla treba nadoplatiti gotovo 2500 EUR, ali smatramo to opravdanim troškom jer se ipak radi o zadnjem kriku tehnologije. Jedna stavka koja se ne naplaćuje dodatno su boje. Gotovo sve ponuđene boje, a u pitanju je čak njih deset, su besplatne. Kao izuzetak se pojavljuju dijamantno bijela za 1500 i solidna siva za skoro 5000 EUR. Samo ćemo reći da ste ludi ako za sivu boju iskeširate taj iznos, iako izgleda stvarno jako dobro.

Kotači su već druga priča. Ponovno, oba EQS-a leže na identičnim 20” kotačima, a ako vam se ne sviđaju uvijek možete nadoplatiti za druge. Zanimljivija je činjenica da 20’’ kotači na ovom automobilu ne izgledaju preveliko te da možete ići do čak 22’’. Na cjelokupnom eksterijeru nema nikakvih razlika, osim u oznakama modela. Svi kupci ovog automobila koji žele malo diferencirati svoj EQS SUV, sreću će morati potražiti kod raznih tunerskih kuća ili nadoplatiti za Avantgarde, AMG ili Night paket eksterijera.

POGLED IZNUTRA

Mercedes EQS SUV 450+ vs 580 4Matic Interijer

Unutrašnjost oba modela priča drugačiju priču od vanjštine. Laici bi se možda i okladili da se radi o dva potpuno različita automobila, ali tajna je u jednom komadu opreme koji mijenja sve.

Osnovni model dolazi opremljen standardnim MBUX multimedijskim sustavom, dok najskuplji krasi MBUX Hyperscreen. Nećemo vas zamarati tehničkim detaljima, ali u pitanju je ekran s hrpom funkcija koji se proteže diljem cijele konzole i samo ćemo reći da je potražnja za spomenutim višestruko veća od onoga što je Mercedes očekivao.

Što se ostatka interijera tiče, oba EQS-a posjeduju crni “kožni” interijer. Kožni pod navodnicima jer koža nije prava, već famozni Artico. Ako slučajno želite pravu kožu čeka vas cijeli set zavrzlama jer ne možete samo uzeti obične kožne presvlake bez odabira pojedinih dodatnih opcija poput panoramskog krova ili AMG paketa. Svaka čast Mercedesu na trudu da kupce odvrati s anti-ekološkog puta visokim cijenama, ali nam nije jasno zašto svaka druga boja umjetne kože košta skoro 500 EUR… Mora da se službenik za raspodjelu standardne i dodatne opreme i tu upleo…

DETALJNI POGLED

Osnovni EQS SUV dolazi s osnovnom, ali digitalnom instrument tablom u 2D-u. Za 1500 EUR ona može biti i u 3D-u, a za 9000 EUR postaje dio Hyperscreena kakav se može pronaći kao dio standardne opreme u najjačem. Zanimljiva je činjenica da Mercedes projektira ekrane kako bi minimalno trajali 15 godina/300 000 km na sobnoj temperaturi pa ne očekujemo EQS SUV oldtimere za 30 godina.

Središnja konzola u osnovnom podsjeća na recentne Mercedesove modele i izgleda spremno za grebanje. U najjačem modelu ona je izrađena od drugačijeg materijala i sadrži dodatne kontrole za Hyperscreen. (ne)objektivno smatramo da je druga bolja jer sigurno neće pokazivati silne otiske prstiju, a i prikladnija je automobilu ovog cjenovnog ranga.

Audio sustav u osnovnom EQS SUVu opisan je kao “osnovan”, dok u najjačem imamo Burmester. Isti taj Burmester u osnovnom koštat će vas 1550 EUR, a za one kojima je to preskupo, za 490 EUR postoji “napredni sustav”. Zaista je smiješno da nakon što ste potrošili preko 120 000 EUR za automobil, Mercedes traži još dodatne novce za pristojan audio sustav.

TEHNIČKI PREGLED

Kada je riječ o pogonu EQS SUV nudi 4 opcije od kojih isključio osnovni 450+ dolazi sa stražnjim pogonom, a ostatak posjeduje 4Matic pogon na sva 4 kotača. Obje četristopedesetice imaju 360 konja što je i više nego adekvatno unatoč velikoj masi. Ako smatrate da smo u krivu za vas je 500 4Matic s 449 ili pak najjači 580 4Matic s 544 konja. Deklarirani domet varira 60-ak kilometara gdje osnovni ima najveći - 663, a najjači okruglih 600 kilometara na jednom punjenju. Stvarni domet je sigurno niži i sumnjamo da ćete stići od Splita do Zagreba budete li glumili Lewisa Hamiltona.


Mercedes EQS SUV je vozilo dizajnirano za bogate europske birokrate koji s obzirom na ekološku propagandu ne smiju biti viđeni u “običnom” automobilu te ga kao takvog ne možemo preporučiti nikome drugome. Kupci ovog automobila će se dičiti svojom odgovornošću prema planeti zemlji, a iza zatvorenih vrata će navaliti na prstace jer čak je i slijepom glazbeniku Saši Matiću jasno da će jedan primjerak ovakvog automobila višestruko naštetiti okolišu u dugom roku nego običan benzinski SUV.

*tekst je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Kronologija BMW serije 3

Next
Next

Što biste vozili da ste se okoristili plinskom aferom?