Brži od bure?

Maserati Grecale GT vs. Trofeo


Unazad nekoliko mjeseci Maserati je proširio svoju bogatu paletu automobila još jednim vrlo kreativnim i neuobičajenim modelom, crossover SUV-om kojeg su nazvali Grecale. Za sve one koji nisu osjetili ciničnost u prethodnoj rečenici istaknut ćemo da Maserati ima samo 4 automobila u ponudi plus MC20 koji će ipak više skupljati prašinu nego paliti gume.

Levante je ime dobio prema vjetru koji puše s istoka (hrvatski prijevod je levanat), dok je Grecale vjetar koji puše sa sjeveroistoka, nešto kao naša bura, ali verzija za tetkice.

POGLED IZVANA

Trebamo li odmah početi s Ford Kugom ili? Lijevo je GT paket opreme, dok je s desna najjači model u trenutnoj ponudi, Trofeo. Vjerujemo da ste dvije glavne razlike i sami primijetili, GT ima felge od 19”, dok na Trofeu vozite dvaestjedinice. Druga velika stvar je prednji branik koji je kod Trofea crniji, izraženiji i naravno sportskiji. Što se suptilnijih stvari tiče, Trofeo ima panoramski krov dok GT ima “običan”, a za one oštrog vida, iznad bočna 3 ‘otvora’ nalaze se GT i Trofeo natpisi. Kao zadnji i detalj za one s najoštrijim vidom ostavili smo letvice oko prozora koje su kod GT-a kromirane, a kod Trofea crne, jer crno znači brzina.

Paket opreme u Grecaleu kojeg promatrate u prometu (ako uopće prodaju kojeg) najlakše ćete definirati prema zadnjem braniku - GT ima značajno skromniji branik i ‘difuzor’ u kombinaciji s četiri okrugla auspuha dok su auspusi kod Trofea kvadratni. Također, Trofeo ima crvena kočiona kliješta, dok će vas to kod GT-a koštati skoro jednu rozu.

Maserati natpis straga i letvica ispod njega zacrnjeni su na Trofeu - isto sumnjamo i za trozubac na c stupu i zadnja svjetla, ali ne možemo to tvrditi sa sigurnošću.

POGLED IZNUTRA

Što više promatrate interijer primijetit ćete više stvari koje su iste. Volan, multimedija, ozvučenje, cajgeri… Odlično za kupca GT-a, ali što će misliti onaj koji ispusti 40.000€ više?

Stavke koje GT nema, a malo su zabrinjavajuće za cjenovni rang su navigacija i grijanje prednjih sjedala.

Niti jedan automobil nema standardno: nadzor mrtvog kuta, upozorenje na sudar, adaptivni tempomat, upozorenje na umor vozača, prepoznavanje znakova, držanje u traci i zatamnjivanje vanjskih retrovizora. Što reći…

Par stvari koje želimo istaknuti su volan, koji je, iako veoma atraktivan, trebao imati trozubac utisnut u središnji dio, a ne nalijepljen kao dio većeg plastičnog komada kako bi se uštedjelo par centi. Također je zanimljivo to što Grecale kao primaran način izlaska iz automobila ne upotrebljava kvake kao većina automobila već tipke.

Crna koža u GT-u za dosadne, sa ‘samo’ 10 smjerova podešavanja. Trofeo Vam daje na izbor 3 opcije bez nadoplate, crvena koža, te crna s crvenim ili žutim šavovima. Ako bolje promotrite sliku, primijetit ćete da su sjedala u Trofeu veća od onih u GT-u. Za dodatnih 427€ Trofeo nudi opciju trozupca u boji šava, tako da možete imati crnu kožu i crveni ili žuti trozubac, jer zašto ne?

Pretinac ili klimatizacija? Na kupcu je da odluči, ali moramo priznati da touch screen na kojem upravljate trećom zonom izgleda izvrsno i kvarljivo, jer, Talijani…

Lijevo je Milanese Mesh uzorak, dok s desne strane imamo karbonske umetke s 3D efektom. Što god to njima znači. Navedene materijale nalazit ćete i na vratima.

U GT opremi daju vam do znanja da niste dovoljno potrošili da bi imali metalne pedale.

Maserati Grecale mjenjač

Ako ste kojim slučajem gledali slike i tražili mjenjač, nećete ga naći. Maserati je odlučio pozicionirati tipke mjenjača na najčudnije moguće mjesto, između ekrana multimedije i klimatizacije.

Maserati Grecale oprema

Naravno, moramo spomenuti i pokoju stavku dodatne opreme - za samo 254€ trozubac vam svijetli iz pragova. 537€ koštat će vas cerada koju smijete koristiti samo unutra, dok je vanjska dodatnih 604€.

TEHNIČKI PREGLED

Osnovni model na raspolaganje daje 300 konjskih snaga iz motora s četiri cilindra, dok Trofeo ispucava vrlo uzbudljivih 530 konja iz V6-ice te ubrzava do 100 km/h za manje od 4 sekunde. Zanimljiva je i dužina Grecale-a od 4859 mm, dok mu je veći brat Levante 5003 mm. Ako uzmemo za usporedbu BMW X5 ili Mercedes GLE koji su 4922 mm tj. 4924 mm, pitanje koje imamo jest u koju klasu Grecale spada?

Glede cijena, moramo naglasiti da Maserati stranica za Hrvatsku ne postoji, jednako kao ni konfigurator na engleskom jeziku, tako da smo se poslužili onim koji bi trebao biti najispravniji, talijanskim. Na talijanskom tržištu X5 xDrive40i počinje na 82.000€ s kojim ćemo povući paralelu, te nakon više matematike i usporedbe cijena, u Hrvatskoj očekujemo da Grecale počinje na otprilike 83.000€.

Za kraj, najveća izmjerena brzina udara bure je 307 km/h, dok je maksimalna brzina Trofea skromnih 285 km /h. Bura wins.


Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Vrijedi li kozmetika 27 tisuća kuna više?

Next
Next

Bip, biip, biiip… dum!