Voziš ili si vožen?

Audi A8 50TDI Quattro vs S8 TFSI Quattro


Vrijedi li iskeširati 400 tisuća kuna više za S8 u odnosu na A8? Vrijedi li uopće dati gotovo 125 tisuća eura za Audi A8? Odgovori na ova i sva ostala pitanja možemo dobiti uvidom u što Audi A8 nudi serijski, a što ako se odlučite za S8.

POGLED IZVANA

S obzirom na činjenicu da ćete A8, neovisno o paketu opreme, najčešće gledati u središnjem retrovizoru, red bi bio da krenemo s razlikama sprijeda. Najočitija razlika je u dizajnu prednje rešetke koja, kako modelske godine odmiču, postaje sve veća. Osvjetljenje je kod oba modela identično što znači da se sprijeda nalazi najnovija generacija poznatih Matrix svjetala, ovaj put u HD-u. Oni oštrijeg vida će možda primijetiti da S8 ima kromirane lajsne na braniku. Naravno, nikako ne smijemo zaboraviti kultne (S)ive retrovizore koji već dugo vremena krase Audijeve S modele i one koji bi to htjeli biti. Najbolja stvar je, iako je riječ o “sportskoj limuzini”, prediktivni zračni ovjes na S8. Ako niste vidjeli, guglajte, auto se doslovno priprema na prepreke kako bi bio što udobniji i prilagođava ovjes.

Nadalje, moramo se dotaknuti osnovnih kotača na kojima dolazi A8. Riječ je o felgama veličine 18” te iako više naginjemo manjim collažama, osamnaestice su granično premalene za trenutni A6, a kamoli za A8. Srećom, S8 leži na 20” kotačima koji veličinom i dizajnom pristaju limuzini ovakvog cjenovnog ranga. S8 također ima i četiri ispušne cijevi, dok se obični A8 očito srami svojih i skriva ih, kao zmija noge, ispod stražnjeg branika. Osvjetljenje je straga identično te se radi o najnovijoj generaciji OLED svjetala. I ovdje će oni oštrijeg vida primijetiti nedostatak kromirane lajsne na običnoj A8 u odnosu na S8. S8-ica standardno ima zakretanje stražnjih kotača - pri manjim brzinama suprotno od prednjih za manji krug okretanja, a pri većim paralelno s njima za veću stabilnost.

POGLED IZNUTRA

U kojoj god A8-ici boravili sumnjamo da ćete se žaliti. Razina standardne opreme je korektna te uključuje razne sustave za pomoć i udobnost u vožnji. Iako nije dio osnovne opreme predlažemo da odaberete “Tehnološki paket 1” jer iz nepoznatog razloga Audi daje 95% popusta na spomenuti u osnovnoj A8-ici, a 75% popusta u S8-ici. Preporučujemo ga jer sadrži zanimljive stavke poput upravljanja svim kotačima, 3D Bang&Olufsen audio sustav i paket ambijentalnog osvjetljenja. Potonji je esencijalan ako želite imati dojam bordela u vašoj A8-ici noću. Osnovna dolazi s drvenima umetcima koji se izvrsno uklapaju u cjelokupni interijer, dok S8-ica nije ostala imuna na “Carbon Fibre” ludilo. Jesmo li mi jedini koji smatramo da su umetci od karbonskih vlakana besmisleni u limuzini od dvije tone?

Obični A8 dolazi s četverokrakim upravljačem. Primjedbi na šoferski dizajn nemamo, ali radije bi pod rukom imali “S trokraki”. Trokraki po navodnicima jer su krakovi samo stanjeni i premješteni niže. Što se detalja tiče, S8 ima kožni prošiveni centar volana i perforirane dijelove obruča, dok je kod A8-ice to uobičajena guma/plastika i sjajni kožni obruč. Audijev Virtual Cockpit od 12.3” prisutan je na oba modela, međutim na “S” modelu u pitanju je Plus Cockpit koji prikazuje još više informacija bez kojih možete živjeti, naravno, u sportskom dizajnu.

Metalne pedale znače brzina, jednako kao i S8 oznaka na dnu volana. Da ne zaboravimo, oba volana se električno podešavaju, nećete se valjda mučiti kada ste izdvojili sve te silne novce.

Obična su presvučena kožom i jednostavnog dizajna, dok su “S” sjedala među najudobnijim sportskim sjedalima na tržištu. “S” sjedala također imaju integrirani naslon za glavu, presvučena su perforiranom kožom i imaju utisnut ‘S’ logo, da nikada ne zaboravite što ste kupili. Dodatan plus su selfiji za društvene mreže na kojima možete pokazati ‘S’ značku.

Dobro proučite ručicu mjenjača na oba modela. Vrh lijeve je obložen kožom, a desna ima umetak od karbonskih vlakana. Audi tvrdi da je ručica mjenjača osmišljena kao i mjesto za odmaranje dlana pa nam nije jasno tko bi izabrao odmarati dlan na glorificiranoj plastici umjesto na koži. Također, S8 ima kromirane prekidače ručne i Autoholda, dok A8 ima običnu crnu plastiku. Naravno, sve se to može riješiti uz nadoplatu.

TEHNIČKI PREGLED

Napokon dolazimo do dijela koji može objasniti razliku od 400 tisuća kuna s početka teksta. Obični A8 ispod haube skriva 6 cilindara, 3 litre zapremnine i 286 konja koji piju premium diesel. S8 skriva potpunu drugačiju zvijer koja broji 8 cilindara, zapremnine 4 litre, posloženih u V konfiguraciji. Ta zvijer ispija benzin (jer na dizel se ore) i u zamjenu daje 571 konjsku snagu. Oba modela snagu prenose 8-stupanjskim automatikom i posjeduju blagu hibridnu tehnologiju.

Isplati li se na kraju potrošiti puno više na S8 ili “uštedjeti” s običnom A8-icom? Prvo si postavite pitanje koliko vam se žuri? A potom, vozite li ili ste voženi?

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za potencijalne greške u konfiguratoru.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Čini se kao identičan Twingo, ali…

Next
Next

Jimny za zimu, a S2000 za ljeto