Za šutu ili transfer?

Renault Trafic Passenger ZEN vs. Grand SpaceClass

Ovotjedno izdanje Serijski il’ u fullu bavi se Renault Trafic Passenger kombijem. Renault Trafic relativno je popularan kombi u srednjoj klasi koji konkurira Transporteru, Vivaru i Transitu. Passenger verzija uključuje 8 ili 9 sjedala, umjesto 2 ili 3 u teretnoj verziji. Pitanje koje Vam sigurno prolazi kroz glavu je zašto smo se od svih Renault automobila u ponudi odlučili pisati o kombiju? Zato što je razlika između dva modela zaista ogromna, a kada imate više od 3 klinca i stvari, teško je stati i u monovolumen.


POGLED IZVANA

Najveća i najznačajnija razlika između ova dva vozila jest njihova namjena - sivog ćete kupiti na firmu kako bi zaposlenicima omogućili prijevoz, dok ćete crvenog kupiti za sebe ili za transport ‘jako važnih’ ljudi s aerodroma. Oba modela imaju full LED rasvjetu, ali već iz prvog pogleda jasno je koji je skuplji i opremljeniji. Velika maska s kromiranim letvicama pojača dojam cijelog vozila, jednako kao i aluminijske felge u 17’’. Jeftinija verzija krom vidjela nije, izuzev značke i dvije letvice pored značke. Oni oštrijeg vida primijetili su da ZEN (sivi) nema maglenke, dok Grand SpaceClass (crveni) ima. Čitanjem kroz specifikacije došli smo do podatka da je doplata za maglenke na ZEN paketu opreme 40,00 (četrdeset) HRK, tako da treba izvagati hoćete li zveknut četiri konzerve pive ili ipak uzet maglenke.

Što se ostalih zanimljivosti tiče, skupi ima retrovizore na struju i sve boje u ponudi su uključene u cijenu vozila, tako da samo odaberete koja vam se sviđa. Nama je dosta crnih, sivih i bijelih automobila tako da je crvena bila jednostavan odabir. ZEN nudi ovu unikatnu i do sada neviđenu sivu boju, a ako želite bijelu ili podosta ružnu crvenu (ne ovu desno, ta je super), nadoplatit ćete 800,00 HRK.

Zanimljivosti se nastavljaju straga, odmah vidljiva jest drugačija konfiguracija zadnjih vrata. ZEN ima klasična dvokrilna vrata kakva očekujemo kod ovakvih vozila, dok skupi ima samo jedna vrata koja se otvaraju kao kod klasičnog automobila. Važna stavka kod skupog su zatamnjena stakla, jer nitko ne želi da ga susjed u kampu vidi dok kopa nos. U ZEN-u, svi vas vide i osuđuju dok doručkujete burek ili kunjate tijekom radnog vremena. Od funkcionalne opreme SpaceClass ima zadnje parking senzore koji će biti vrlo korisni s obzirom na činjenicu da se radi o verziji koja je duga 5,5 metara. ZEN je normalna verzija i ima malo ispod 5,1 m. Konačno, uočite Trafic natpis i činjenicu da ZEN uopće straga nema Renault logo…

POGLED IZNUTRA

Za sve one koje nismo pridobili razlikama eksterijera tu je i interijer. SpaceClass se ističe po kromiranim umetcima i malo većoj posvećenosti detaljima nego ZEN. Glede opreme, SpaceClass dolazi s karticom ‘slobodne ruke’, tj. pokretanje bez ključa i Easy Life ladicom, što je velika ladica na poziciji pretinca za rukavice.

Ako bolje promotrite instrument ploču, primijetit ćete razlike u središnjem ekrančiću. Iako je jedan kraći period postajala u nama nada da ZEN nema ekran u sredini te da ćemo se tome lijepo narugati, ispostavilo se da ipak ima, ali crno-bijeli…točnije, dijagonale 9 cm. S desne strane slike naći ćete ekran od skoro 11 cm u dijagonali, te sve boje koje će vam srce poželjeti.

Ovaj dio opreme prava je slika i prilika Francuza. Lijevi je ZEN, ZEN standardno dolazi s 3 sjedala naprijed, te bi bilo donekle logično da ima tri svjetla naprijed. SpaceClass dolazi s 2 sjedala naprijed, ali on naravno ima 3 lampice..

Plus, ZEN ima obično ogledalo, dok je kod skupog samozatamnjujuće.

Renault Trafic Passenger ZEN vs Grand SpaceClass ekran multimedije

Lijevi ekran je na prvu smiješan i zaostao, ali kad pogledate specifikacije, ipak se to ne čini tako loše. Radio, AUX, Bluetooth, USB, DAB i tipke na volanu. Treba li vam uopće više od toga?

Potpuna suprotnost je ekran u SpaceClassu, 8” ekran sa svim mogućim funkcijama i naravno, Apple CarPlayem i Android Autom.

Kod ZEN-a dobit ćete ručnu klimu i vječitu borbu s putnicima straga koji nikada neće biti zadovoljni. SpaceClass dolazi s jednozonskom automatskom klimom za prednju klupu i ručnom klimom za ‘one naporne’ straga. Kao što smo ranije spomenuli, skuplji ćete paliti putem tipkala koje se nalazi odmah pored klimatizacije. Ručica automatika je zgodna, ali o njoj više u Tehničkom Pregledu.

Sjedala se osim dizajna tkanine razlikuju u tome što kod ZEN-a samo vozač ima naslon za ruku, a u SpaceClassu imaju vozač, suvozač i svi putnici na sjedalima uz prozor. Također, na ZEN-u ćete primijetiti metal oko prozora, dok je kod skupog to sve lijepo upakirano u plastiku. Fun fact jest to da ZEN ima samo dvije lampice na stropu za 2. i 3. red sjedala, dok SpaceClass ima po jednu za svakog putnika straga, tj. šest ukupno.

TEHNIČKI PREGLED

Za početak jedan kratki disclaimer - Renault konfigurator je malo neodlučan s cijenama, tako da je u jednom trenutku pisalo da ZEN košta 232.900,00, a u drugom 232.075,00 HRK, jednako tako i sa SpaceClassom, nekada je 326.900,00, a nekada pak 341.897,00 HRK, tako da ćete tu info morati točno provjeriti u salonu. Mi smo se držali cijena koje su izlistane u trenutku odabira motora u konfiguraciji.

ZEN Trafic dolazi s dCi 110 i 150 motorom te isključivo ručnim mjenjačem. SpaceClass dolazi samo s dCi 150 motorom i automatskim mjenjačem s dvije spojke (ne, ne možete ga zvati DSG, naljutit će se i krepat). Ručice su zgodne, na skupom je čak i prošivena, što je odlika puno skupljih autića. Pod haubom se nalazi dizelaš s četiri cilindra i 2 litre zapremnine.

Što se razlike u cijeni tiče, možemo reći da i nije potpuno neopravdana. Motor, mjenjač, boja, multimedija, interijer i detalji u interijeru, duljina samog vozila, oprema… Pomislili ste da je osnovni možda preskup za ono što nudi? Transporter počinje na 312 tisuća kuna i nema tipke na volanu niti naslon za ruku.

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Običan, adaptivni…

Next
Next

Glup i/ili gluplji?