U nadi da EQE nije budućnost E-klase.

Mercedes-Benz EQE 300 vs. AMG 53 4Matic+


Pod sveprisutnim utjecajem ‘zelenih’ i sličnih individua veoma zabrinutih za zagađenje koje dolazi iz motora s unutarnjim izgaranjem, Mercedes je uz sve ostale proizvođače automobila bio prisiljen pošto poto razviti postavu elektrificiranih verzija svojih najpoznatijih linija. Uz SUV paletu dostupne su i dvije limuzinske verzije, tj. E i S-klasa na baterije. Danas ćemo se malo dublje posvetiti E-klasi na struju, tj. EQE modelu.

Jajolika E-klasa predstavljena je 2021. godine. Što se generalnih specifikacija tiče, EQE je dugačak sitno ispod 5 metara, a na vagu donosi ultra teških 2355 - 2525 kilograma, ovisno o opremi i baterijama. Usporedbe radi, klasična E-klasa teži između 1605 i 2048 kilograma. Valja napomenuti da se EQE koji je trenutno u ponudi vodi kao Lang verzija.

Ako ćemo se kratko dotaknuti dizajna, Chevrolet Volt i Mitsubishi MIEV su prije 10 godina imali ovakvu tupu, dosadnu liniju i dizajn automobila, a GM EV1 bolje da ni ne spominjemo, čija silueta nije daleko od ove koju Mercedes trenutno nudi.

POGLED IZVANA

S lijeve strane nalazi se EQE 300 model u osnovnom paketu, bez ijedne dodatne stavke opreme. S desne strane je EQE AMG 53 4Matic+. Ako krenemo redom od razlika koje su najvidljivije, zaista možemo pohvaliti Mercedes koji kupcu bez nadoplate prilikom kupovine EQE modela u bilo kojem paketu opreme daje sasvim solidnu paletu boja uključenu u cijenu vozila. Birati možete između dvije nemetalik boje (crne i bijele) i čak 5 metalik boja (crna, dvije sive te srebrna i plava koje su vidljive na slikama). Doplata za popularnu grafitno mat sivu boju je skoro 27.000,00 kn.

Što se ostatka prednjeg dijela vozila tiče, na lijevom se nalaze standardna svjetla koja Mercedes zove LED High Performance što bi ustvari bila klasična Full LED svjetla. Na desnom se nalaze Digitalna svjetla s prilagodljivim dugim svjetlima i smartphone integracijom, što god to bilo. Digitalna svjetla na podlozi mogu prikazivati stvari poput animacija prilikom otključavanja ili čak pomagati prilikom manevriranja uskim i nepreglednim prostorima. Između svjetala nalazi se crna fleka kod jeftinijeg, ili ‘Panamericana’ kod skupljeg.

Glede manje vidljivih razlika, kod AMG verzije kočiona kliješta su srebrna, te imaju gume s pjenastim apsorberom za smanjenje buke. Evo, tko zna o čemu se tu točno radi, neka nas prosvijetli.

Kada zavrtimo automobil, otkrivamo još pokoju razliku. Lijevo 19’’ felge nimalo atraktivne niti poželjne, dok su desno 20’’ AMG felge. Također, s obzirom na to da se s desne strane nalazi AMG verzija, spojler, ma koliko malen, morao je biti prisutan.

Prilikom vožnje u AMG inačici uživat ćete u adaptivnom ovjesu, dok je u standardnom modelu on samo komforan. Fun fact kada je riječ o EQE i EQS modelima jest da se s lijeve strane između prednjeg kotača i retrovizora nalazi poklopac pritiskom na koji dolazite do otvora u koji se ulijeva tekućina za stakla, jer haubu ne otvarate.

POGLED IZNUTRA

Osim razlike u volanima koje ćemo se dotaknuti niže, razlike u dva uspoređena modela nalaze se u sjedalima gdje su kod 300 modela ručno podesiva s lumbalnom potporom u 4 smjera, a kod AMG inačice sjedala su električno podesiva s memorijama za prednja dva putnika. Nije za baciti činjenica da oba modela dolaze standardno s grijanim prednjim sjedalima.

Od ostalih stavki opreme koje valja istaknuti, AMG dolazi s naprednim ozvučenjem. Nijedan od modela standardno nema brendirano ozvučenje, ali za pretpostaviti je da se kod AMG-a radi o kvalitetnijim i brojnijim zvučnicima s većom snagom. Također, AMG dolazi s uobičajenim stavkama opreme pomoću kojih ste glavni u selu, svjetleći pragovi i brendirani tepisi.

Multimedija je jednaka kod oba modela te dolazi s opcijom otiska prsta kako bi se odredio profil vozača i vozilo namjestilo automatski prema tome.

DETALJNI POGLED

Mercedesovi novi volani su užas. Eto, rekli smo to.

Kod 300 modela volan izgleda nadasve socijalno te je u Artico koži, dok je kod AMG verzije ipak Nappa koža na malo manje socijalnom, ali značajno kompliciranijem volanu. Također, skuplji model donosi i dva kotačića na volanu putem kojih upravljate postavkama vožnje, a tu su i naravno, metalne pedale. Jer ipak, kakav je to sportski automobil koji nema metalne pedale.

Detalji na najbolji način prikazuju razliku u cijeni između ova dva modela automobila. S lijeve strane nalazi se Piano umetak ispred suvozača u kombinaciji sa zaista atraktivnim otvorom za klimu koji simbolizira motor aviona. S desne strane se pak, nalazi umetak od drveta limete u kombinaciji s električnim sjedalima s memorijom.

S lijeve strane u 300 modelu nalazi se kombinacija Artico kože i tkanine, dok je s desne strane na sportskim sjedalima uz Artico kožu prisutan Microcut, iliti neka verzija mikrofibre. Nismo bas sigurni želimo li se voziti u automobilu od 100+ tisuća Eura s Artico ‘kožom’. Kod AMG inačice prisutni su naravno i brzi crveni pojasevi.

Hyperscreen doplata je koja se nudi kod EQE i EQS modela te se radi od paketu od 3 ekrana koja su povezana kako bi mogli vidjeti sve željene informacije odjednom. Čak i vaš suvozač dobiva ekran posvećen isključivo njemu. Kod EQE AMG verzije ova je stavka opreme dostupna te samostalno košta skoro 70.000 kuna.

TEHNIČKI PREGLED

EQE 300 model standardno dolazi s pogonom na stražnje kotače, a elektromotor ispucava 245 konjskih snaga. U idealnim uvjetima mogli bi očekivati malo više od 600 kilometara dosega, a u stvarnosti je to ipak oko 450 - 500 km.

AMG 53 verzija ima zaista velikih 625 konjskih snaga koji na cestu dolaze preko sva četiri kotača i guraju EQE do stotke u manje od 4 sekunde. Očekivano, ta snaga je pojela dio dosega, te je on na 526 kilometara u neostvarivo dobrim uvjetima. AMG kao standardnu stavku opreme nudi upravljanje stražnjim kotačima koje na automobilu ispod 5 metara nije prijeko potrebno, ali je svakako praktično.

Kada je riječ o punjenju, stvari, naravno, postaju kompliciranje. Na kućnoj utičnici očekujte preko 24 h punjenja čak i za manji, 300 model. Iz Mercedesa će vas savjetovati da uzmete Wall Box koji će puniti na do 22 kW te će cijelo punjenje svakako odraditi u jednoj noći. Na brzom punjaču je to ipak sve drastično manje. Maksimalno može ‘primati’ 170 kW, tako da pod uvjetom da se dočepate brzog punjača u idealnim uvjetima možete u manje od 60 minuta imati punu bateriju.

Što se AMG-a tiče, na kućnoj utičnici možete na njega zaboraviti skoro 2 dana. Odlična prilika da malo provozate Abartha, Brabus Smarta ili nekakvog starog BMW-a, da se prisjetite kako je nekad bilo lijepo.

U teoriji, a i u praksi (kako ljubitelji automobila na baterije ne bi digli bunu), ako vozite do ograničenja, razlika u vremenu putovanja od Zagreba do Dubrovnika u EQS AMG-u ne bi trebala pretjerano odskakati od one u benzincu ili dizelašu. Stanete jednom na kavu, na koju bi ionako stali, ukopčate se na brzi i dobri ste do destinacije. No, nažalost u stvarnom svijetu, ako Hrvatsku nazovemo stvarnim svijetom, situacija je ipak malo drugačija.

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Za ovo nam ne bi bilo žao dati novce.

Next
Next

Javne garaže u Zagrebu v1