Lagana, racionalna i optimizirana Fiat Panda Cross.

Fiat Panda City Cross 1.0 Hybrid vs Panda Cross 0.9 TwinAir AWD


Fiat Panda na tržištu je od 1980. godine. U preko 40 godina prodaje, postojale su samo 3 generacije. Prva, iza čijeg dizajna stoji slavni Giorgetto Giugiaro zamišljena je kao što jeftiniji automobil te se prodavala skroz do 2003. godine. Iako prvu generaciju Pande zaista možemo nazvati kantom, s vremenom su uredne 4x4 inačice postale jako poželjni kolekcionarski primjerci te ne bi puno razmišljali kada bi došli u priliku za kupovinu jedne. Druga generacija je imala model sa 100 konja i body kitom. Posljednja, 3. generacija na cestama je od 2011. godine, a Cross verzije u prodaji su od 2014. godine.

POGLED IZVANA

Glavna i najzanimljivija razlika između City i Cross Pande su prednje, vidljive crvene kuke za vuču jer nećete valjda gurati Pandu kada upadnete u blato u điru po Alpama. Kotači iz daljine ostavljaju aluminijski dojam, ali nažalost, radi se čeličnim felgama veličine 15” kod oba modela. Alu felge su dostupne, ali dimenzija ne prelazi 15”. Što se ostalih razlika tiče, kod City Pande retrovizori su crni, dok ih Cross nudi u boji vozila. Također, kvake bi kod Cross verzije trebale biti u boji vozila, barem po specifikaciji, ali konfigurator očito uživa uz espresso i ne zamara se time. Kao važan detalj na skupljem ističe se Cross oznaka i srebrni umetak na donjem dijelu vrata te plastikom obloženo samo dno vata kako prilikom divljanja po šumskim putevima ne bi oštetili Pandicu.

Straga je situacija osjetno jednostavnija, kromirani završetak auspuha kako bi se ipak malo podigao opći dojam automobila, i krovni nosači koji su kod Cross verzije ipak koristivi, dok ih City verzija ima čisto ‘reda radi’. Ako vas je boja interesirala, bijela “Gelato” je jedina besplatna, a druge zanimljivije krase epiteti poput Cinema, Amore, Moda, Ceramico… baš kako smo i očekivali.

POGLED IZNUTRA

Panda City oskudno je opremljen automobil. Osim automatske klimatizacije koja je svakako veliki plus i Bluetootha/USBa možemo samo nabrajati stvari koje nema. Nasloni na stražnjim sjedalima, retrovizori na struju, kožni volan, parking senzori i kao šlag na Fiatovu tortu štednje, namještanje sjedala po visini.

Potpuno suprotno od brata golaća, Panda Cross poprilično je dobro opremljena. Hill Descent Control, zadnji parking senzori, kožni volan, i naravno, nasloni za glavu straga. Zanimljivo je da stražnje naslone za glavu dobivate samo ako uzmete 4x4.

Oba modela sjedala prekrivena su kombinacijom tkanine i eko kože. Druge opcije niti nemate. Buržuji koji se odluče za 4x4 verziju, mehanički će dizati svoje vozačko sjedalo, dok će oni sa City verzijom koristiti plastično povišenje kao za djecu u kinu.

Još jedan apsurd Pande jest da je ona homologirana za 4 osobe, tako da ako želite 3. pojas straga to će vas koštati 1.163,00 HRK, ali opet, samo u 4x4 modelu.

Kao što je već spomenuto, City ima manualne retrovizore, dok je Cross ipak zakoračio u 21. stoljeće te nudi luksuz strujnog pomicanja retrovizora. U interijeru jeftinije Pande prevladavaju sivi umetci, dok su u skupljoj crni sa sitnim točkicama koje ističu modernost i metroseksualnost.

Lijevo, radio s osnovnim funkcionalnostima, Bluetooth i USB. Desno, 7 inchni touch screen uz DAB, Bluetooth, Apple CarPlay i Android Auto. Kao bonus, USB i AUX su 'no cost option'.

Fiat Panda City Cross 1.0 Hybrid vs Panda Cross 0.9 TwinAir AWD držač za mobitel

S obzirom na to da je multimedija u jeftinijem modelu nepostojeća, Fiat se potrudio barem instalirati nosač za mobitel kako bi ipak mogli imati navigaciju ili bilo koju drugu modernu funkcionalnost.

Dodatna oprema kod City verzije, a standardno kod Crossa. Pretinac s povišenim držačima za čaše. A gdje je pepeljara Fiate?

TEHNIČKI PREGLED

*Cijene su bez PPMV-a jer konačna cijena ovisi i o odabranim stavkama dodatne opreme.

Hibridna Panda pod poklopcem ima 1.0 benzinski motor s tri cilindra koji proizvodi 70 konjskih snaga i 92 Nm okretnog momenta. 70 konja sasvim je korektna brojka, ali 92 Nm je komično malo. Primjera radi, od svih testova koje smo napravili na ovoj stranici, niti jedan automobil nije imao toliko malo okretnog momenta. Najslabiji model Golf trojke u ponudi imao je 107 Nm, a Golf trojka proizvodila se do 1998. godine.

Što se čistog benzinca tiče, 0.9 litreni mlinac za kavu, flakserica, sokić…, s dva cilindra. S 85 konja i 145 Nm nećete voziti utrke, ali vjerujemo da bi trebalo biti dovoljno s obzirom na gabarite automobila.

Panda City dolazi isključivo u konfiguraciji koju smo odabrali, dok kod Pande Cross imate opciju birati između Hybrida i 0.9 Turbo benzinca. Panda mora biti 4x4 pa smo se zbog toga odlučili za najskuplji model. Hibridna Panda Cross košta 121.900,00 HRK te od opreme ima sve što i čisti 0.9 benzinac, osim 4x4 pogona.

Stari Giugiaro rekao je za prvu generaciju Pande da je to automobil koji je jednostavan, praktičan, te posjeduje esencijalne kvalitete vojnog dizajna - automobil je lagan, racionalan i optimiziran za određenu namjenu. Upravo te karakteristike vide se i na zadnjoj generaciji Pande. City verzija posjeduje isključivo karakteristike koje su potrebne u gradu bez ikakvog pretjerivanja, dok Cross verzija donosi ono što je bitno za vožnju van ceste. I upravo zato Panda i dan danas ima status kultnog automobila. I upravo zato ju volimo, pa makar imala objektivne naznake kante.

Dajte nam jednu 4x4 na dan - dva. Samo da se malo zabavimo.


Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Extra FM ili Banovina, samo neka dobro zvuči.

Next
Next

Jedna tablica, a tri auta