Oštar i dinamičan Citroën C5 X.

Moderna interpretacija kultnog CX-a


Citroën C5 X Feel Pack vs Shine Pack

C5 X duhovni je nasljednik modela C5. Iako je C5 bio klasificiran kao limuzina, C5 X ipak više naginje Crossoveru. Svjesni da je teško dobiti dojam o veličini automobila preko slika, novi C5 ostavlja dojam većeg automobila nego što zaista jest. Dužinom od 4,8 metara ne možemo ga baš svrstati u kategoriju malenih automobila, ali kada pogledate bočnu liniju i povišeni stražnji dio, čini se bliže E-klasi i A6-ici, nego njihovoj manjoj braći, C-klasi i A4-ci. Referiramo se samo na Mercedes i Audi jer se već i kraćim pogledom na dizajn C5 X dobiva dojam vizualnog konkurenta All-Terrain i Allroad modelima. Pogonski je ipak situacija bliža osnovnim A4 i A6 karavanima.

*Oštar i dinamičan preuzeto je s Press materijala, te nismo baš sigurni koja od te dvije riječi manje opisuje ovaj nimalo loš automobil. 

POGLED IZVANA

Prvi pogled na prednji dio C5 X-a u oba paketa opreme baš i ne odaje razlike koje ste platili preko 50.000 HRK. Na drugi pogled razmišljat ćete kako smo vjerojatno napravili grešku i stavili iste slike za oba modela. Postoje tek tri razlike koje možete vidjeti iz ovog kuta. Baza retrovizora lijevo i desno različita je te je prednji Citroën logo na skupljem modelu kameru za sustav 360°. Što se tiče opreme koja je za pohvaliti te dolazi na oba modela, radi se o kompletnoj LED rasvjeti u paketu s automatskim dugim svjetlima, a kao praktična stavka dodani su sklopivi retrovizori.

Kratko ćemo se dotaknuti interijera jer se jedino na slikama poviše vidi središnji retrovizor. Na oba modela je samozatamnjujući, ali kod skupljeg je bez okvira, iliti ‘Frameless’.

Nakon igre pronađi razliku na prednjem dijelu automobila, straga otkrivamo malo bolju situaciju. Oba modela dolaze na 19’’ kotačima, ali dizajn na jeftinijem možemo klasificirati kao konzervativniji, dok je onaj na skupljem ipak hrabriji i moderniji. Također, skuplji model ima dvije ukrasne kromirane lajsne na mjestima gdje bi očekivali auspuh, te srebrne linije na C stupu koje zasigurno utječu na luksuzan dojam Shine paketa.

Sličnosti su ipak očitije od razlika te C5 X u oba paketa opreme ima 3D stražnja svjetla. Nisu na odmet niti prednji i stražnji parking senzori u kombinaciji s rikverc kamerom kod Feel Paketa i 360° kamerom kod Shine Paketa.

POGLED IZNUTRA

Tema novog Citroëna C5 zaista može biti nevjerojatna vizualna sličnost između najjačeg i najslabijeg modela. Oba automobila poprilično su dobro opremljena te standardno u C5 X-u dolazi ulazak i paljenje bez ključa, digitalna instrument tabla, Lane Keep Assist, prepoznavanje znakova, pa čak i zatamnjena stakla. Za zlo slabijem jedino možemo uzeti postojanje samo jednog USB priključka sprijeda, dok kod skupljeg postoje dva.

Što se tiče stavki za koje ste u skupljem modelu nadoplatili, to su - nadzor mrtvog kuta, adaptivni tempomat, upozorenje na nadolazeći promet straga, automatsko kočenje, te unaprijeđene sustave držanja u traci i prepoznavanja znakova. Osim sigurnosti, viša cijena donosi neke praktične stavke poput bežičnog punjača i prtljažnika na struju te pojačanog ambijentalnog osvjetljenja.

Potencijalno najzanimljivija stvar kod opreme u Shine Pack modelu jest Highway Driver Assist. Prilikom vožnje po autocesti C5 X radit će sve umjesto vas, pod uvjetom da prstićima gladite volan od fine* kože. Nakon što namjestite željenu brzinu, automobil sve odrađuje umjesto vas, uključujući upravljanje, brzinu i kočenje.

Stavki dodatne opreme kod Shine Paketa za koje je potrebno nadoplatiti je tek nekoliko. 3.000,00 HRK za grijanje šajbe, 4.000,00 HRK za HiFi sustav i 7.000,00 HRK za masažna i ventilirana sjedala. Kada bi se imalo i ne bi se pitalo, mi bi vrlo vjerojatno označili masažna i ventilirana sjedala, dok bi za HiFi sustav bacali novčić.

*’Upravljač presvučen finom kožom s grijanjem’ - upravo tim riječima piše u specifikaciji.

DETALJNI POGLED

S lijeve strane nalazi se kožni volan s digitalnom instrument tablom. S desne strane nalazi se volan od fine kože koji je uz to i grijan. Heads-up-display na skupljem modelu prikazan je vrlo prominentno na slici, te se pitamo je li on u stvarnosti zaista tako velik i vidljiv?

Kao što je postalo obvezno kod svakog iole skupljeg automobila, C5 X u Shine Paketu dolazi s aluminijskim pedalama.

Iskustvo nam govori da je udobnost ovih sjedala nemjerljiva. S lijeve strane nalaze se manualna sjedala u kombinaciji umjetne kože i tkanine, dok su s desne strane potpuno kožna sjedala koja su električno podesiva u 6 ili 8 smjerova te grijana. Možda će čudno zvučati, ali stvarno smo očekivali grijana sjedala u svim paketima opreme.

Jedna od čudnijih stvari jest da u srednjem paketu opreme dobivate grijani volan, dok ćete grijana sjedala dobiti samo u najjačem modelu.

Želimo napomenuti i činjenicu da se ISOFIX sustavi nalaze jedino na vanjskim stražnjim sjedalima, tako da ako ste se planirali voziti puno šmrkavaca u C5 X-u, morat ćete ih učvrstiti bez sjedalice.

Jedna od najvećih razlika u interijeru dva modela jest veličina centralnog ekrana. Na skupljem modelu ekran u dijagonali mjeri 12’’, dok je na jeftinijem 2’’ manji, 10’’ u dijagonali. Sustav se čini vrlo dobar, te posjeduje DAB, Bluetooth i Apple CarPlay, čak i bežični. Začudilo nas je da na popisu nema Android Auta. Također, C5 X-a nema na web stranici od samog Android Auta, tako da ekipa s Androidima, do your homework prije kupnje.

Interijer C5 X-a čini se vrlo moderan s velikim brojem specifičnih linija, površina i detalja. S lijeve strane kromirani završetak nalazi se jedino na otvoru klimatizacije, dok se s desne strane nalazi na vratima, otvoru i dijelu direktno ispred suvozača. Također, skuplji model ima umetak koji podsjeća na drvo, dok je na jeftinijem to ipak tkanina ili plastika.

TEHNIČKI PREGLED

Do trenutka u kojem je ovaj tekst pisan, situacija vezana uz motorizaciju C5 X-a vrlo je jednostavna. Ponuda počinje s malenim benzincem sa 131 konjskom snagom. Drugi u ponudi je 1.6 litreni benzinac (I4) sa 181 konjskom snagom. Kao najjači model u ponudi nalazi se Plug-In-Hybrid model koji daje kombiniranih 225 konja i navodno može proći i više od 50 kilometara samo na struju.

Dizela nema u planu, te sumnjamo da ga nikada nećemo niti vidjeti. Jednako kao i pogon na sva 4 kotača. C5 X dolazi isključivo kao prednji pogon, što smatramo da je mali propust jer bi dostupan pogon na sva četiri kotača približio C5 X još više već spomenutim Allroadima i All-Terrainima.

Svi modeli dolaze s Aisin 8-brzinskim mjenjačem. Ako niste upućeni u proizvođače mjenjača, dovoljno je reći da isti mjenjač možete naći u BMW-u, Lexusu, Volvu…

Na kraju, kada se podvuče crta, C5 X osim hrabrog dizajna donosi veliki broj vrlo korisnih i praktičnih stavki opreme po cijeni koja konkurira početnoj cijeni BMW-a 318i. Na vama je da birate između komfora, ventiliranih sjedala i ‘autopilota’ ili značke. Jeste li onaj koji povezuje modernu opremu u automobilima s ćilimima ili ipak znate cijeniti dobra grijana sjedala i prtljažnik na struju. Odluka, vjerujemo, nije jednostavna.

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Božić po mjeri ljubitelja automobila

Next
Next

Za ovo nam ne bi bilo žao dati novce.