Ako Passat nije za VWas…

Volkswagen Arteon 2.0 TDI 4motion DSG Elegance

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Automobil koji biraju drukčiji ljudi… ljudi koji ne žele običnog Passata…ljudi koji žele nešto sigurno, a opet drukčije… VW Arteon.

Koje je boje i veličine?

S bojom je igrano na sigurno, metalik crna, jer tko će kasnije prodati kričavo žuti automobil. Veličina je negdje između Audija A4 i A6… toliko “klasifikacija” ima da nitko ne može sa sigurnošću reći, ali bitno je napomenuti da ga možete ugurati u garažu od 5 metara.

Kakva su svjetla?

Gotovo sva u LED tehnologiji. Ovdje je riječ o Elegance paketu opreme pa nažalost ne svijetli cijela kromirana lajsna na samoj rešetci, ali to ionako nećete vidjeti vi, već češki turisti kojima signalizirate da se maknu iz lijeve trake na autocesti. Po noći ih nećete ometati jer automobil ima automatska duga svjetla.

Kakvi su kotači?

Klasični 18” iz Volkswagenove ponude. Ništa specijalno, ali barem nisu dosadno srebrni.

Hvata li poglede?

Hvatao je kada je predstavljen, a u određenim konfiguracijama hvata sada i hvatat će u bliskoj budućnosti.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Veliki dio interijera posuđen je iz brata mu, Passata. Ovisno kako gledate na Arteona, no s obzirom na činjenicu da je spomenuti interijer funkcionalan i jednostavan u našoj knjižici to je plus. Volan je ugodan pod rukom i dobre veličine. Ručica mjenjača je standardna i lako se pomiče. Sjedala su odmak u premium segment jer su električno podesiva, grijana i ventilirana te pazite sad - masažna. Nekad su takve opcije bile rezervirane za limuzine najviše klase, a eto, danas ih možete dobiti i u svom Arteonu.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Čaše s jutarnjom kavom (ili pivom, bezalkoholnom) možete staviti u držače predviđene za… pogodili ste, čaše. Razne papire i ostale stvari koje jednom odložite u automobil i zaboravite na njih stavljate u pretinac ispred suvozača. Ono što redovno koristite odlično stoji u dubokim, širokim i tapeciranim džepovima u vratima, a sve ostalo možete ubaciti ispod središnjeg naslona za ruku. Naravno, najbolje smo sačuvali za kraj, dva pretinca koje bi svaki auto trebao imati. Pretinac za naočale na krovu i pretinac lijevo od volana.

Što ima zanimljivo od opreme?

Osim spomenutih sjedala koja vam mogu svašta pružiti, tu je i adaptivni tempomat, jer tko je 2021. koči i daje gas… Senzor za vozila u mrtvom kutu da možete biti sigurni u prestrojavanje, trozonska klimatizacija, da djeca iza imaju što potrgati, električni prtljažnik da se ne umarate nakon dugog radnog dana i kamera za vožnju unazad kako bi ta lijepa karoserija ostala netaknuta. Za kraj tu je jedan lijepi analogni sat koji ćete koristiti puno više no što mislite jer lakše je pogledati na njega, nego tražiti po ekranima.

Situacija u prtljažniku?

Kada smo ga otvorili prva asocijacija nam je bila Škoda Octavia. Ako vam nije jasno zašto, pročitajte Octaviu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Na vrhu središnjeg grebena i lako dostupna desnoj ruci VWozača. Grafike izgledaju moderno, ali nažalost tu staje moderna priča. Ponekad je ne responzivan i spor iako je riječ o najjačem Discover Pro sustavu. Ako uzmete u obzir ogromnu količinu refleksije koju posjeduje ovaj ekran, najbolje ga je ugasiti i koristiti kao ogledalo.

Kako se koristi?

Kao ogledalo! Ostale funkcije su na dodir, čak nema ni potenciometra za kontrolu glasnoće. Sretno s brzim stišavanjem glazbe kada tražite parking i treba vam koncentracija.

Kako se mogu povezati?

Na sve danas dostupne načine. Bluetooth je tu za glazbu i pozive. DAB+ za radio postaje. Internet za razne aplikacije i informacije koje vrlo vjerojatno nećete koristiti, ali neka ih… Apple CarPlay i Android Auto su također prisutni, ali nažalost samo upotrebom žice.

(Ne)obična instrument tabla?

Skroz digitalna, donekle funkcionalna i ne pretjerano inteligentna. Pomislili bi da pritiskom gumba možete u potpunosti smanjiti brzinomjere kako bi vidjeli kartu, kao kod Arteonovog skupljeg brata, ali prevarili bi se. Možete birati između jako velikih cajgera i srednje velikih cajgera. Također, do nekih izbornika je teško doći i nisu pretjerano intuitivni.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Sve što ćemo reći je da ima 190 konja jer ako još jednom napišemo 2.0 TDI

Što mijenja brzine?

De’esge. Primjedbi nema, a pohvale su suvišne.

Koliko troši?

Sedmica je neizbježna, pogotovo ako stalno imate uključena razna komforna trošila.

Koliko je ekološki?

Dovoljno za ulazak u razne zelene europske gradove.

Pogon je na…?

Na prednje kotače sve dok vaš Arteon ne procjeni da vam trebaju i zadnji pa postane 4motion.

DOJAVE IZA VOLANA

Za volanom Arteona smo proveli popriličnu količinu vremena i dojmovi koji su ostali su kao i interijer - dobri ili loši, ovisno s koje strane gledate.

Gradska vožnja je prošla očekivano dobro. DSG mjenjač nam je oduvijek bio favorit te ni u ovoj izvedbi se ništa nije promijenilo. Šalta brzo i neprimjetno te reagira sukladno očekivanjima. Ovjes je također dovoljno dobar za većinu rupetina i uspornika prisutnih na zagrebačkim ulicama.

Autocesta je Arteonu područje gdje najviše dolazi do izražaja. Slično kao i u Passatu vožnja je tiha, udobna i lagodna na kojoj god se od legalno dopuštenih brzina nalazili.

Magistrala je mjesto gdje će te se vjerojatno razočarati i to ne zato što se Arteon loše vozi, naprotiv, ako volite sigurno i mirno stići do odredišta ovo je odličan izbor za vas. Razočarati ćete se jer Arteon izgleda kao milijun dolara, a vozi se gotovo isto kao i običan Passat.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Više od Passata, ali manje od Audija A5. Ovaj primjerak nije na prodaju, ali kad bi bio cijena bi mu bila skoro 40 tisuća europskih novaca.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

MOKKAr san ekologa.

Next
Next

Biznis klasa na cesti!