Biznis klasa na cesti!

Mercedes-Benz E220d Avantgarde

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Prvi izbor odvjetnika, liječnika i mediteranskih poduzetnika. Mercedes-Benz E-klasa iz 2018. godine u Avantgarde paketu opreme jer vam je udobnost bitnija od AMG branika.

Koje je boje i veličine?

Iako inače nismo ljubitelji standardno crnih automobila i uvijek bi izabrali življu boju, ovoj E-klasi crna izuzetno dobro stoji. Riječ je o limuzini srednje Executive klase s kojom ne želite privlačiti pažnju i odavati dojam neozbiljnosti odabirom neke “lude” boje.

Kakva su svjetla?

Dizajn farova i stop svjetla na prvu izgleda obično, ali znate kako se kaže - vrag je u detaljima. Sve je u LED tehnologiji opremljeno Mercedesovim ILS - Pametnim svjetlosnim sustavom.

Kakvi su kotači?

Standardni iz Mercedesove ponude. U pitanju su 17’’ kotači koje krasi udobnost, ali znamo da aspiracije s ovih prostora idu na 19” i 20” pa vi prosudite sami što je pravi izbor.

Hvata li poglede?

Nimalo, ali to je i namjera.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Kombinacija štofa i kože odličan je izbor jer vam neće spržiti odijelo ako automobil parkirate na suncu. Udobnost je u Mercedesu na veoma visokoj razini, sjedala su u potuponsti na struju, izuzev mehaničkog pomicanja naprijed - nazad za što smatramo da je također trebalo biti na struju. Volan je izrazito mekan pod rukom i završna obrada konkurira nemjerljivo skupljim vozilima. Ručica mjenjača je na stupu volana i smatramo da bi to rješenje trebalo preuzeti više proizvođača iz Premium segmenta.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Većinu sitnica smo odlagali u pretinac na centralnom grebenu gdje bi inače bila ručica mjenjača. Sve ostalo će vam najvjerojatnije stati u pretinac ispod naslona za ruku koji se može otvoriti s vozačeve ili suvozačeve strane. Također, tu su mrežice na stranama centralnog grebena i omiljeni nam pretinac za naočale na krovu. Jedino nam nije jasno zašto Mercedes odbija stavljati “džepove” ili bar mrežice pozadi prednjih sjedala.

Što ima zanimljivo od opreme?

Automobil posjeduje svu opremu koja bi vam mogla zatrebati na dnevnoj bazi. Ambijentalno osvjetljenje je odlično odrađeno i podiže percepciju luksuza. Klima je dvozonska, a sjedala grijana. Što se ne toliko uobičajenih stvari tiče, tu je analogni sat, samostalno parkiranje i mogućnost da provocirate suvozača kad god vam padne na pamet. Kako? Ako pogledate niže, na vozačkim vratima primijetit ćete dvije tipke. Prva se odnosi na grijanje sjedala, a druga vam daje kontrolu nad suvozačkim sjedalom. Pametnome dosta.

Ako vam ove “osnovne” stvari nisu dovoljne uvijek možete konfigurirati vlastitu E-klasu s raznim opcijama, ali pripremite se i platiti za iste. Jedan od nas smatra da ovom autu fali radarski tempomat, ali on je vrsta osobe koja pali grijanje sjedala po ljeti, tako da njegovo mišljenje i nije odviše bitno.

Situacija u prtljažniku?

Dovoljno je dubok i prostran za sve spise koje nosite na sud, a možda i pokoji dokaz. Ono što smatramo veoma bitnim za istaknuti, uzevši demižone vina od 5 litara kao referencu. U E-klasu stati će vam čak 2 demižona više nego u Audi A6. Pa si vi sad mislite.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Testirani primjerak je opremljen zadnjom uljepšanom verzijom starog COMMAND sustava koji uz to što ima prekrasne grafike i responzivan dizajn korisniku nudi ogromnu količinu izbornika i opcija.

Kako se koristi?

Jednostavno. Sustavom koji je poprilično intuitivan možete upravljati kotačićem na središnjoj konzoli ili putem tipki na volanu koje su odlično osmišljene i praktične za upotrebu. Ekran možete pokušati dodirnuti poput nas, ali jedino će na ekranu nastati nova mrlja od prstiju.

Kako se mogu povezati?

Osim standardnog Bluetootha, USB-a i utora za SD karticu, zanimljivo je spomenuti mogućnost Mercedes Connecta. Usluga koja vam omogućava da pratite statistike o automobilu i djelomično upravljate infotainmentom s vlastitog mobilnog uređaja. Apple CarPlay i Android Auto su prisutni, ali samo ako se spojite žicom.

(Ne)obična instrument tabla?

Većina misli da bi još jedan ekran umjesto cajgera bolje pristajao ovom automobilu, ali nama se jako sviđaju ovi analogni instrumenti - na ekranu između njih nalaze se sve informacije koje vam trebaju.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Oznaka 220 više ne znači 2.2 litre. U ovoj E-klasi je Mercedesov relativno novi dvolitreni dizelaš s adekvatnih 194 konja.

Što mijenja brzine?

Navodno 9-stupanjski automatski mjenjač. Kažemo navodno jer mi nijednu promjenu nismo osjetili.

Koliko troši?

Iznenađujuće malo. Prosjek je 7.2 litre na 100 km. Ako nam ne vjerujete pogledajte sliku.

Koliko je ekološki?

Ako kupite onu prije novog WLTP testiranja emisija “dobiti” će te vrlo ekoloških 102g/100km. Dvadeset više ako je zapala pod WLTP.

Pogon je na…?

Stražnje kotače.

DOJAVE IZA VOLANA

Oni oštrijeg vida vjerojatno su primijetili da smo automobil fotografirali kod zagrebačke zračne luke što je bio odličan potez jer smo ga imali prilike isprobati u gradskoj gužvi i brzoj cesti te se malo, ali legalno “zabaviti” na kružnim tokovima ispred zračne luke.

Gradsku gužvu i ležeće policajce E-klasa odradila je maestralno. Ovjes je iznimno udoban, mjenjač odlično reagira (sve dok niste u ECO mode-u), a uvijek volimo vidjeti i prisutnost Autohold funkcije koja olakšava stajanje čekajući zeleno svjetlo na semaforu.

Pravu autocestu nismo posjetili, ali Velikogorička je poslužila kao dobra zamjena. Sve što se može zaključiti je da ćete teško u ovoj klasi pronaći bolji i udobniji automobil za duga putovanja.

Gore spomenuti kružni tokovi su nas ipak podsjetili kako je riječ o velikoj limuzini, no ovo i nije automobil za loviti trkaću liniju na magistralnim prometnicima. Ako baš vrag ne da mira, snage je dovoljno za sigurna preticanja i, ako nemate suputnika, malu količinu zabave u Sport+ modeu.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Jednu godinu poslovanja “na nuli”, točnije 34 000 EUR ćete morati izdvojiti, ali bar možete “odbiti” malo PDV-a.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Ako Passat nije za VWas…

Next
Next

Dobri automobili ne proizvode se isključivo u Njemačkoj.