Dobri automobili ne proizvode se isključivo u Njemačkoj.

KIA Proceed 1.6 CRDi GT-Line

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Kia Proceed… rijedak izbor među hrvatskim kupcima. Nasreću, mi se danas družimo s jednom u GT-line opremi.

Koje je boje i veličine?

Kia ovu boju naziva “biserno crna”. Bisere nismo primijetili, ali da mu dobro stoji jesmo. Teško je ovaj automobil svrstati u neku klasu, no kad bi ga morali kategorizirati, bilo bi to negdje uz bok Mercedesu CLA.

Kakva su svjetla?

Kompletno osvjetljenje je u LED tehnologiji, izuzev maglenki koje su još uvijek halogen. Posebno je atraktivan lightbar koji spaja stop svjetla i u mraku daje ovoj Kiji izgled od Milijun dolara.

Kakvi su kotači?

Vrlo atraktivni, sportskog dizajna i veličine 17’’. Na prvu smo mislili da je u pitanju 18’’ pa je upitno je li uopće potrebno ići na zoll više.

Hvata li poglede?

Hvata. Neki će možda na tren pomisliti kako se radi o Porsche Panameri, ali iskusni znaju da je ovo još jedan od sjajnih automobila koje Kia radi u zadnje vrijeme.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Našim neobjektivnim osjetilima je sve od reda odlično. Sjedala su sportska s GT-Line oznakom i solidnom bočnom potporom. Volan je omanji (neki bi rekli sportski) i na njemu se nalaze kontrole za multimediju i tempomat koje su vrlo intuitivne. Jednom od nas se posebno sviđa mjenjač jer je kratkog hoda i paše mu pod rukom.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Vaše standardne stvari idu u standardne pretince. Ako vas zanima gdje možete pospremiti vaše nestandardne stvari nastavite čitati.

Što ima zanimljivo od opreme?

U auto ulazite s ključem u džepu te ga isto tako i palite. Ako vam je hladno za bedra upalite si grijanje sjedala, a ruke će vam grijati volan. Klima je automatska i ima dvije zone, tako da nažalost nema svađanja i udaranja suvozača po prstima. Ako vas u autoškoli nisu naučili gledati mrtvi kut ili držati se u traci, Kia će to odraditi za vas. Put kući iz autosalona lako ćete pronaći uz pomoć navigacije. Nevjerojatno je koliko opreme možete dobiti u za razumne novce čim se odreknete preduvjeta da auto mora doći iz najomiljenije nam države u Europi.

Situacija u prtljažniku?

Ne samo da je gabaritima velik, već se i ispod podnice nalazi niz pretinaca različitih oblika u koje ćete moći pospremiti stvarčice - točnije njih 8. Ne znamo jesmo li ikad vidjeli auto s toliko dobrim underfloor prostorom, to je san svakog muškarca koji mora biti spreman na sve ako ga žena potjera iz kuće.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Veliki ekran nalazi se na vrhu središnjeg grebena. Grafike ne konkuriraju najnovijem iPhone-u, ali minimalno su na razini rivala, ako ne i bolje. Pohvale za split-screen gdje možete prikazati dvije ili više funkcionalnosti odjednom.

Kako se koristi?

Riječ je o touch screenu i sve ćete dirati osim prečaca za glavne izbornike koji se nalaze u obliku gumba ispod ekrana. Podno ekrana nalazi se potenciometar koji je srećom fizički kotačić, a ne slider.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth-om ili USB-om. Apple CarPlay i Android Auto su tu, no za njih će vam također biti potreban USB kabel.

(Ne)obična instrument tabla?

Iako nam autoindustrija sve više i više nameće ekrane, u Proceedu se nećete osjećati odviše zakinuto. Dva zgodna cajgera s ekranom u sredini, koji nudi niz funkcionalnosti.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Pod poklopcem se nalazi 1.6 litreni dizelski motor koji vam daje 136 ks na raspolaganje.

Što mijenja brzine?

Vaša desna ruka. Na raspolaganju imate 6 brzina i rikverc, ako se baš želite vraćati u prošlost.

Koliko troši?

Malo. Prosječnih 6 litara usrećit će vas svaki put kada upregnete dizelske konjiće.

Koliko je ekološki?

EURO 6 što u prijevodu znači da se EU parlamentarci neće puno derati na vas.

Pogon je na…?

Prednje kotače. Ako trebate 4x4, tražite Stingera.

DOJAVE IZA VOLANA

Proceed je u našem testu prošao sve uvjete kako bi dobili pun osjećaj života s modernom Kiom.

Pa krenimo redom, u jutarnjoj gradskoj gužvi mjenjač je ugodan pod rukom, kraćeg hoda i prašta greške. Oprostit će vam neuravnoteženu “vagu” ako se igrate na ekranima i ne opazite na vrijeme da je promet ispred vas krenuo.

Na zavojitim cestama, unutar naravno zakonskog ograničenja brzine, navedenih 136ks bit će vam dovoljno za malo zabave. Kažemo dovoljno jer mu ne bi škodio jači motor, ali kada se osvrnete na potrošnju, shvatite da ovo uopće nije loša opcija.

Na autocesti se automobil ponaša vrlo stabilno, pri 130 km/h u 6. brzini nalazi se na nešto sitno iznad 2000 okretaja i bez problema odrađuje zadatke koje mu zadate.

Glavna mana koju smo uočili na autocesti i u gradu je preglednost iza koja je dosta ograničena atraktivnim krovom. Sukladno tomu ćete se ponekad na autocesti morati oslanjati više na bočne retrovizore, a prilikom parkiranja na kameru, koju automobil posjeduje.

Na kraju, nemojte zaboraviti na nešto što možemo samo sanjati kod njemačkih konkurenata - Kia ima 7 godina garancije, što znači da vam s ovim autom preostaje još 6 godina velikom većinom bezbrižne vožnje.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Tražena cijena za naš primjerak je 182.900KN u to je uključen PDV i pazite ovo skoro 6 godina garancije.

Gdje ga mogu probati?

 

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Biznis klasa na cesti!

Next
Next

Mog’a bi još 400 ‘iljada.