Mog’a bi još 400 ‘iljada.

Mercedes-Benz 190D 2.5 Turbo

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Mercedes iz ere kada je nišan na haubi značio kvalitetu i pouzdanost. Mercedes-Benz 190D 2.5 Turbo iz 1992. godine.

Koliko je prešao?

U autu je originalan brojač na kojem ponosno stoji gotovo 400 tisuća prijeđenih kilometara.

U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?

Stodevedesetka je tada bila ono što je danas C-Klasa, ali gabaritima puno bliža CLA-Klasi. Siva boja je kako bi se reklo “prva” te je u vrlo dobrom stanju kao i cjelokupan auto - u skladu s godinama i prijeđenim kilometrima.

Kakva su svjetla?

Dobro poznati kockasti Mercedesovi farovi i stop svjetla s ogromnim narančastim žmigavcima. Svijetle kao i prvog dana žutom halogen bojom.

Kakvi su kotači?

Popularno zvane 15” mjesečarke na kojima su gume dimenzija 185/65R15. Maleno za današnje standarde, ali sasvim dovoljno za udobnu vožnju.

Hvata li poglede?

S obzirom na činjenicu da je na ovim prostorima ovo bio i ostao jedan od najpopularnijih Mercedesa poglede baš i ne hvata. Iznimka su ljudi koji znaju da je 2.5 Turbo bio perjanica Mercedesove dizel ponude u seriji 190.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Ako nikada niste sjedili u starijem automobilu iznenadit će vas činjenica da je volan fiksan te da se štofana sjedala zapravo ne mogu puno podešavati. Mi smo s lakoćom pronašli šofersku poziciju (desna na volanu, a lijeva kroz prozor) iako smo navodno poprilično visoki. Jedino, ako malo jače uđete u zavoj, mogli bi shvatiti kako ta navodna bočna potpora u novijim automobilima ipak ima smisla. Ručica mjenjača lijepo leži u ruci i s lakoćom se bira D ili R pozicija. Volan je izrazito velik što je uobičajeno za automobile ovog godišta.

Gdje mogu pospremiti stvari?

U prednjim vratima imate džepove za boce. Pretinac ispod centralne konzole nije prisutan, ali tamo su također džepovi za odložiti razne sitnice poput novčanika, mobitela, kartica ili ključeva. Najzanimljiviji je pretinac ispred suvozača. S obzirom na to da zračnog jastuka nema u taj pretinac možete potrpati sve što želite sakriti od okoline. Ako ste hrabri tamo možete odložiti i piće, ali preporučujemo da bude poklopljeno.

Što ima zanimljivo od opreme?

Gledajući kroz današnje oči nema apsolutno ništa više od najjeftinijih automobila na tržištu. Ako se stavimo u odgovarajuć period onda moramo pohvaliti klimatizacijski uređaj koji i dan danas odlično hladi. Električne prednje podizače prozora i senzor za prisutnost putnika na prednjem sjedištu. Vlasnik si je radi vlastitog komfora ugradio moderniji radio s audio sustavom i centralno zaključavanje. Svi ćemo se složiti da je iznimno kul odšetati pa se okrenuti i zaključati automobil, pogotovo ovakav.

Situacija u prtljažniku?

Mjesta je tada bilo za svašta te ga i danas ima za svašta - na vama je da ovo protumačite kako želite.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Mercedesov 2 i pol litreni petak s turbopunjačem. Razvija 120 konja što mu je bilo dovoljno da dostigne maksimalnu brzinu od 192 km/h.

Što mijenja brzine?

Mercedesov vlastiti automatski mjenjač s 4 brzine. Zapravo se 3 koriste jer je četvrta za autocestu (overdrive brzine).

Koliko troši?

Trip kompjutera nema pa nemamo “službenu” brojku, ali priča se da je prosjek oko 8 litara.

Gdje ga mogu održavati?

Skoro pa ga i sami možete održavati, ali nećete ni imati problema pronaći mehaničara koji zna raditi na njima s obzirom na popularnost.

Ima li dijelova?

Raznih kvaliteta i cijena.

Koji su potencijalni problemi?

To je stari Mercedes. Nemate problema… Šalu na stranu, nema potencijala za ikakve posebne probleme.

Pogon je na…?

Na stražnje kotače, ali zaboravite entuzijastičniju vožnju.

ZANIMLJIVOSTI

Što je značio za svoje razdoblje?

Serija 190 zamišljena je kao preteča C-klase. Cjenovno pristupačnija od starije braće, bila je namijenjena mlađim kupcima koji su htjeli ući u svijet Mercedesa.

Može li se voziti svaki dan?

Vlasnik već godinama prakticira navedeno i nema pritužbi.

Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?

Mercedes ima nemjerljivo širu ponudu danas pa bi više automobila moglo predstavljati seriju 190. Po našem neobjektivnom mišljenju najsličnija bi bila A-Klasa u limuzinskoj izvedbi.

Koliko je rijedak?

190 kao serija i nije baš, no dobro očuvani primjerci, pogotovo 2.5 Turbo su rijetka pojava.

DOJAVE IZA VOLANA

Kao klinci većinom smo se vozili u ovakvim starijim Mercedesima, no danas je došao dan da i sami dobijemo priliku sjesti za upravljač istog. Prvi dojmovi su stvoreni odmah pri izlasku iz podzemne garaže. Nakon što se ugase grijači automobil pali “na zub”.

Volan se lako okreće kao i u modernijim autima i mjenjač lagano sjeda u brzinu. Davanjem gasa i kočenjem, pogotovo u gradskim uvjetima lagano se nazire starost automobila. Papučica gasa je tvrda i kočnica ima dugi hod. U ovom autu ne možete slučajno naglo ubrzati ili zakočiti jer vam mehaničke komponente to jednostavno ne dopuštaju.

Mjenjač ima samo 4 brzine i to se odmah očituje prvim uključivanjem na neku bržu prometnicu kao što je autocesta. Iako ju nismo odvozili, vlasnik nam je rekao da se sasvim “normalno” putuje na 130 km/h. Nakon provedenog dana s ovim Mercedesom možemo reći da se vozi puno modernije od naših očekivanja te da sigurno može prijeći još bar toliko koliko je već prešao.


ZA ENTUZIJASTE

Koliko košta?

Vlasnik se nakon mnogo nedoumica ipak odlučio prodati ovaj primjerak jer mora napraviti mjesta u garaži za neke nove “projekte” pa ako vas žulja 5500 EUR u džepu javite nam se.

Kako ga mogu nabaviti?

Javite nam se u redakciju mailom ili posjetite našu Facebook stranicu.

Previous
Previous

Dobri automobili ne proizvode se isključivo u Njemačkoj.

Next
Next

Službeno ASTRAktivna!