Uklapa se poput kameleona.

Škoda Fabia 1.2 12V

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas se u Facebook komentarima svađamo oko Škode Fabie iz 2014. godine.

Koje je boje i veličine?

Kako se najbolje ne isticati? Kupiš srebrnu Fabiu. Dužina: točno 4000mm, 400cm, 4m.

Kakva su svjetla?

Svjetla su halogena, od početka do kraja. Jeftino i održivo.

Kakvi su kotači?

14” čelični s ratkapama po vašem izboru. I najlonske vezice, sigurnosti radi.

Hvata li poglede?

Kratko i jasno, ne.

U Monte-Carlo izvedbi bi to zvučalo ovako:

‘Gle Monte-Carlo Fabia!’

‘Uuu crvena, fora auto’ - Fabia ispraćena pogledom.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su u potpunosti izvedena u tkanini crne i sive boje, sasvim prihvatljive udobnosti i potpore za klasu automobila. Volan je trokraki, i izgleda neusporedivo atraktivnije od četverokrakih verzija. Ručica mjenjača se ni po čemu ne ističe, pod rukom je ugodna.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Iako Fabia gabaritima nije velik automobil, mjesta za odložiti stvari mnogobrojna su. Osim uobičajenih pretinaca u vratima i zatvarajućeg pretinca ispred suvozača, tu je i jedan potpuno otvoreni, također ispred suvozača, dva držača za čaše ispred mjenjača i mali pretinac lijevo od volana za koji nam je žao što nema poklopac.

Što ima zanimljivo od opreme?

Što se zanimljivije opreme tiče, tu je ručna klimatizacija, podešavanje volana po dubini i visini, vozačkog sjedala po visini i tonirana stražnja stakla. Prednje prozore dizat ćete na struju, a nama najzanimljivija stavka jest centralno zaključavanje koje nije toliko uobičajeno kod Fabia ove generacije.

Situacija u prtljažniku?

Za one od litara (prtljažnika, ne gemišta) Fabia ih ima 315 - puno više nego što bi očekivali.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Multimedia = Kenwood Radio i CD player. Na testu se pokazao kao sasvim dobro rješenje ako radio ne dobijete u startu s automobilom. Gradska će vam putovanja učiniti zanimljivijim, a i svakako će imati više funkcija nego tvornički.

Kako se koristi?

Ako se do sada niste upoznali s ovim stilom radio playera u automobilima, nije nam jasno kako ste ovako daleko dogurali u čitanju testa…

Kako se mogu povezati?

Na sasvim dovoljno načina. Bluetooth, USB i AUX. Što vam više i treba.

(Ne)obična instrument tabla?

Više dosadna nego neobična. Mali ekran s prikazom osnovnih informacija poput goriva, vremena, temperature i putnog računala i dva brojača koja izgledaju dosadnije od sjednice Sabora. Zanimljivo je da su okretaji x100, a ne x1000 pa na cajgeru piše 10, 20, 30… kao i kod drugih Škoda. Nama je to kul, nemojte misliti da smo (jako) čudni.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Atmosferski benzinac koji pri 5200 okretaja proizvodi čak 60 konjskih snaga uz pomoć tri cilindra.

Što mijenja brzine?

Vi, s Fabiom. Ako se pitate što je Fabio? To je nadimak ručice mjenjača.

‘Ajde sinko, primi Fabia i ubaci u prvu.’

Koliko troši?

Potrošnja će ovisiti o tome vozite li ga vi, vaša baka ili djed ili ste Fabia posudili brzoj sestri. Makar će je i brza teško natjerati preko 8 litara

Koliko je ekološki?

Ako ste ljubitelj okoliša, odabrat ćete Fabiu proizvedenu nakon 2010., jer raniji modeli s ovim motorom imaju oko 10% vise C02 emisija.

Pogon je na…?

prednje kotače.

DOJAVE IZA VOLANA

Škoda Fabia ove, druge generacije, idealan je automobil ako vam treba razuman aparat za gradsku vožnju. Za početak, poveći prtljažnik koristit će vam u bezbroj situacija jer se svojom veličinom približava većoj klasi automobila, Golf klasi. Nadalje, duljina od 4 metra neće vam predstavljati problem u gradskim garažama koje su postale premale za današnje automobile, iako, savjetujemo da birate primjerak koji ima parking senzore ili da ih naknadno ugradite.

Automobil se vozi ugodno, jeftin je za održavanje i kroz razgovor s par vlasnika otkrili smo da nisu imali nikakvih problema s njim, neovisno o motoru. Nismo probali, ali vjerujemo da bi se benzinac od 44 kW mučio sa zadacima na autocesti, tako da bi naša preporuka bio dizelski 1.6 motor s 90 ili 105 ks koji vam nudi i više nego dovoljno snage u svim uvjetima i ugodniji je za vožnju od spomenutog benzinca.

Ukoliko odaberete neki malo jači paket opreme u Fabiji možete dobiti na primjer, tvornički radio i tempomat, a čak ako si možete “produžiti” budžet, u nekim Monte Carlo modelima i grijanje sjedala, ksenon svjetla i aluminijske crne naplatke. Spomenuti automobili kreću se od 4000 do 7000 eura i ne pada nam na pamet bolje uložen novac kako bi u navedenom budžetu dobili auto s kojim ćete se bezbrižnije voziti uz sav komfor koji je razumnom čovjeku potreban.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Ako ga uspijete pronaći na domaćim oglasnicima budite spremni izdvojiti barem 6000 EUR za primjerak ispod 100 tisuća kilometara.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Predstavljamo najbolje od Hippie pokreta!

Next
Next

Jači je od Vin Diesela.