Ovo nije Volvo vaše tetke iz Švedske!

Volvo V60 D3 Momentum

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Iz Švedske nam je doputovao Volvo V60 D3 u Momentum paketu opreme.

Koje je boje i veličine?

Neupadljive svijetlo sive boje, u metalik izvedbi, ovaj Volvo srednjih dimenzija klase obiteljskih karavana svojim izgledom neodoljivo podsjeća na Volvo “cigle” iz serije 900 s kraja prošlog stoljeća.  

Kakva su svjetla?

THOR. U slobodnom prijevodu, poprimaju oblik Thorovog čekića s dodatkom full LED tehnologije koja od noći skoro čine dan.

Kakvi su kotači?

Naš primjerak na cesti drže 19” kotači s niskoprofilnim gumama koji mu pružaju jedan moderan izgled.

Hvata li poglede?

Mi smo se skoro svaki puta okrenuli za njime na cesti, a i za vrijeme testa. Stoga - hvata. √

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su klasično švedski udobna, zanimljivog ergonomskog dizajna, presvučena kombinacijom kože i tkanine neuobičajenog, nadasve interesantnog kariranog dizajna. Dvobojni dizajn trokrakog multifunkcionalnog Vo(lvo)lana, presvučenog kožom je, da budemo konkretni, primjeren švedskom minimalizmu i ugodan pod rukom. Ručica mjenjača je klasična te nam je žao što u ponudi nema Orrefors kristalne ručice.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Pretinci se nalaze na uobičajenim mjestima te ih ne manjka po količini ni po namjeni. Uz uobičajene pretince, u prednjem dijelu, vratima, ispred suvozača i u centralnoj konzoli nude se još i mrežice u prostoru za noge. Stražnji dio pokriven je dvjema mrežicama i držačima za napitke u naslonu za ruku.

Što ima zanimljivo od opreme?

Kamera za vožnju unatrag izvrsne rezolucije, prtljažnik na električno zatvaranje (uključujući otvaranje zamahom noge), električno spuštanje zadnje klupe (i naslona za glavu), mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla ugrađene u brisače, lumbalna potpora za vozača i suvozača, automatsko zatamnjivanje retrovizora, držač parkirnih listića…

Situacija u prtljažniku?

Odlična ako nadoplatite praktičan držač vrećica za kupovinu koji se podigne iz poda prtljažnika, a kada se ne koristi, ostaje skriven.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Specifičnost ovog ekrana osjetljivog na dodir veličine 8” je što je, za razliku od mnoštva konkurenata postavljen okomito. Zauzima većinu središnje konzole i kontrolira niz funkcija u automobilu - svega par funkcija ima fizičke gumbe. Glasnoća se kontrolira putem potenciometra, no za namještanje klime potrebno je tipkati (da, možete i rukavicama!) po ekranu.

Kako se koristi?

Infotainment nas je jako podsjetio na stariji smartphone iz više razloga - ima tipku “ home “ koja vas vraća na početni zaslon te se većina radnji obavlja na sličan način kao na smartphone-u (swipe lijevo-desno, gore-dolje itd.). Kontrole klime su jednostavne i moramo priznati da, od dostupnih digitalnih rješenja klimatizacijskih uređaja na tržištu, ovaj je jedan od boljih.

Kako se mogu povezati?

Povezivost je moguća preko Bluetootha te Apple CarPlay-a i Android Auto-a, ali ne bežično. Povezati novi uređaj je relativno lako kao i spojiti mobitel kablom. Za CarPlay ili Android Auto za moramo napomenuti da nisu preko cijelog ekrana što smanjuje ukupni dojam kao i preglednost.

(Ne)obična instrument tabla?

Instrument tabla je digitalna (očigledno ;)) i ne nudi mnogo više od analogne.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

2-litreni dizelaš sa 150 ks oznake D3, koji će vas dovući do ograničenih 180 km/h.

Što mijenja brzine?

8-stupanjski automatik koji je uglađen, ali uspavan (kužite, malo je sporiji).

Koliko troši?

Deklariranih 6 litara nije ostvarivo u stvarnim uvjetima, nama je trošio između 8 i 8.5 litara.

Koliko je ekološki?

Ekipa iz Volva tvrdi da ne zagađuje više od 126g na 100 km, no mogli su to malo i smanjiti radi jeftinije registracije i poreza.

Pogon je na…?

Na prednje kotače. Nadoplatiti se može i na sva četiri kotača, ali većina ne bi ni primijetila.

DOJAVE IZA VOLANA

Očekivani dojmovi vožnje ovog Volva su bili standardni za spomenutu marku; udobnost, spori odaziv kako mjenjača tako i papučice gasa te (ne)osjećaj za upravljačem. Kao da igrate video igru. Naša očekivanja su se većinom ostvarila, no ne u negativnom smislu. Za početak osjećaj udobnosti je fenomenalan. Posebno pomažu ergonomski sicevi i odlična zvučna izolacija koja posebno dolazi do izražaja na autocesti gdje možete iskoristiti Pilot Assist i prepustiti automobilu držanje vozne trake, ubrzavanje i kočenje. Nakon što sami preuzmete kontrolu osjetit će te da je upravljač lagan za upotrebu, papučica gasa mekana te iako su oboje spori uz malo navike lakoćom se upravlja automobilom. “ Gušt “ u vožnji možete zaboraviti, ali to nije ni svrha ovog Volva. Njegova svrha je sigurno i maksimalno smirujuće dovesti vozača i njegove putnike na odredište. To cijenimo i poštujemo.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Počinje s 348.801,20 HRK, a testirani primjerak iziskuje 464.207,56 HRK.

Gdje ga mogu probati?

 

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

“Cveta cveće u naše preduzeće.”

Next
Next

Ona nije vaša, nego ste vi njeni.