Izbor mudrog čovjeka.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid GL+

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Najprodavaniji automobil privatnim kupcima, Suzuki Vitara. Prije nam nije bilo jasno zašto, ali sada bi i sami razmotrili kupnju istog.

Koje je boje i veličine?

Od cijele palete Suzukijevih boja u kojoj se nude jednobojne i dvobojne kombinacije, naš obično bijeli primjerak je uvjerljivo najdosadniji. Naš odabir bila bi Atlantis Turquoise Pearl Metallic (nazovimo ju nebesko plava) ili Solar Yellow Pearl Metallic (žuto-narančasta). Što se gabarita tiče Vitara je od Volkswagen Golfa kraća za otprilike dužinu upaljača.

Kakva su svjetla?

Sva vanjska rasvjeta na Vitari je LED. Bez puno rasprave složili smo se da plava pruga koja se nalazi unutar farova čini njihov dizajn višestruko zanimljivijim i atraktivnijim. Jedino što oko rasvjete možemo zamjeriti jest unutarnje osvjetljenje koju obavljaju dobre stare žute žaruljice.

Kakvi su kotači?

Danas je gotovo nemoguće pronaći automobil na čeličnim kotačima pa tako i na našoj Vitari nalazimo aluminijske naplatke i to obojene… u sivo. Veličina je 17” što je odlično jer da su manji bili bi ružni, a da su veći neudobni i skupi.

Hvata li poglede?

Ovo nije automobil kojim ćete se isticati i privlačiti poglede. No, budite sigurni da će svaki poznavatelj automobila smatrati mudrim čovjekom.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan je multifunkcionalan sa srebrnim detaljima i jednim od rijetkih tragova materijala nalik koži u ovom automobilu. Prednja sjedala su modernog dizajna od tkanine i naprijed imaju blagu potporu. Ako možete birati, savjetujemo vam da duža putovanja odradite na prednjim sjedalima jer stražnja nisu baš konkurentna po pitanju komfora. Ručica mjenjača je još jedno od mjesta gdje možete naći materijal nalik koži. Ako vas zanima gdje se još nalazi navedeni materijal, u pitanju je središnji naslon za ruku ali moramo vas upozoriti da se ne naslonite prenaglo jer bi se mogli ozlijediti.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Pretinaca ima dosta, ali su iz nekog razloga svi maleni. Pretinac pored volana više nalikuje na rupu, no stat će vam dvije do tri sitnice. Pretinac ispod središnjeg naslona za ruku dovoljno je velik za pokoji paket maramica i možda nekoliko paketića žvaka. U držače za čaše stat će vam kave to-go i boce vode, ali termosice će vam morati grijati prepone. Jedino mjesto pristojne veličine su džepovi u vratima pa eto, sve što vam ne ostane u ostale strpajte tamo.

Što ima zanimljivo od opreme?

Ovaj automobil zavrjeđuje oznaku Full oprema. Adaptivni tempomat sa zadržavanjem vozila u traci i upozorenjem izlaska iz iste. Upozorenje na vozila u mrtvom kutu. Grijanje prednjih sjedala, automatska klimatizacija, stražnja kamera… Sve su to stavke opreme koje su do nedavno bile rezervirane isključivo za executive klasu automobila, a sad ih možete dobiti po pristupačnoj cijeni i u ovom mudrom automobilu. Umjesto natpisa Suzuki između klimatizacijskih otvora može se nalaziti analogni sat, ali naravno riječ je o nadoplati.

Situacija u prtljažniku?

Standardna za klasu. Ovisno o razlogu odlaska na vikendicu, četiri do pet kofera ili sedam do osam vreća cementa stat će.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Kada uđete u automobil prvo ćete se zapitati je li riječ o originalnom ili aftermarket ekranu na vrhu središnjeg grebena. Ni u jednom slučaju nećete biti u krivu jer Suzuki ne razvija svoju multimediju za Vitaru, već ugrađuje Bosch sustav. Grafike izgledaju zastarjelo, ali funkcionalnost i jednostavnost upotrebe su na iznimno visokoj razini. 5/5 u našoj knjižici.

Kako se koristi?

Vrlo, vrlo jednostavno. Glavni izbornik vam sve prikazuje, a touchscreenom ćete doći do svih traženih odredišta. Ukoliko ne želite skidati pogled s ceste, uposlit ćete tipke na volanu.

Kako se mogu povezati?

Radio možete slušati na FM/AM i DAB+ frekvencijama. Bluetoothom obavljate pozive ili puštate glazbu, a ako želite sve u jednom najbolje je spojiti žicu i upaliti Apple CarPlay ili Android Auto.

(Ne)obična instrument tabla?

Sve je čitko, jasno i obično. Ekran između brojčanika može prikazivati razne podatke koji su realno nepotrebni pa ćete vjerojatno uvijek imati namješten preostali doseg.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Suzukijev BoosterJet. Zvuči kao nešto iz The Jetsonsa (onaj crtić o obitelji iz budućnosti), ali zapravo je riječ o 1.4 litrenom turbo benzincu sa 127 konja i blagim hibridnim sustavom.

Što mijenja brzine?

Vaša desnica, osim ako nemate jako dugu ljevicu. Brzina je šest osim na uzbrdici gdje će četvrta dušu dati.

Koliko troši?

Kako i gdje god se vozili potrošnja je 8.5 litara s upaljenom klimom na ugodnih 20 stupnjeva.

Koliko je ekološki?

Bio bi puno više da je zelene boje.

Pogon je na…?

Naš automobil imao je pogon na prednje kotače, ali zanimljivo je da ako uzmete 4x4 dobivate pravi stalni 4x4, a ne elektronički kao kod konkurencije.

DOJAVE IZA VOLANA

Vitaru smo dobili sa zadatkom vraćanja iz Zagreba u Split s malim detourom na prekrasnu ličku magistralu.

U gradskoj gužvi Splita Vitara je sve prepreke riješila fantastično. Uzbrdice, ubacivanja i uska skretanja… problema nigdje. Rupe i neravnine na cesti su već izazov za udobnost, ali to je i za očekivati za ovu klasu automobila. Tlak bi vam jedino mogao narasti prilikom parkiranja jer automobil ima kameru za vožnju unatrag, a nema parking senzore što je po našem mišljenju puno efikasnije rješenje. Dolaskom na A1, nakon “ulovljenih” 130 km/h Vitara se vozi vrlo korektno s obzirom na konjažu. Naslućujemo 😏 da bi pri višim brzinama mogao biti bučniji od konkurencije, pogotovo one koja nije u SUV/Crossover segmentu ali znamo koja su zakonska ograničenja brzine pa ne preporučujemo eksperimentiranje. Vožnja magistralom je nama osobno bila najveće razočaranje, no kada smo se stavili u poziciju kupca Vitare koji s obitelji putuje na more dojam nam se višestruko popravio. Ljuljanja nema previše, a snage i okretnog momenta je dovoljno za pratiti brže vozače, a možda čak i za neko preticanje. Iako uvijek hvalimo Škodu Octaviju i pišemo hvalospjeve o njoj, uzevši u obzir omjer uloženog i dobivenog ne pada nam bolji automobil na tržištu od Suzuki Vitare, što pokazuju i prodajne brojke.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Ova Vitara trenutno je dostupna za kratkoročni ili dugoročni najam, a za više informacija najbolje da se obratite Last minute RENT A CAR-u.

Gdje ga mogu probati?

 

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Neki još dan danas taksiraju njime.

Next
Next

U njega stane 12 veprića.