RSQ8 je previše, a Select je zaista sramotan.

Audi Q8 45 TDI Select vs RSQ8


100.000€ jako je puno za automobil, a o 200.000€ možemo samo maštati. U ovom članku pokazat ćemo što to Audi nudi kod svog najvećeg SUV-a u najslabijoj i najjačoj verziji. Bijela boja jedina je dostupna bez nadoplate kod Select paketa opreme, dok RSQ8 krasi već poprilično poznata Nardo siva, u narodu poznatija kao “temeljna”.

Audi Q8 45TDI u Select paketu opreme najjeftiniji je način da se domognete dizelske Q8-ice, ali smatramo da ćete nakon ovog članka shvatiti da je mudrije uzeti auto manje klase (čak i Q7), s pristojnom opremom. Ako vam novac nije stavka o kojoj razmišljate, pokrit ćemo i to pomoću Audija RSQ8.

Glavno pitanje koje se postavlja - Jeste li vidjeli manje Audija RSQ8 ili ćelavih “običnih” Q8-ica na cesti?

POGLED IZVANA

S obzirom na to da će biti dosta negativnih stvari u ovom članku, krenut ćemo s pozitivnim. Audi Q8, neovisno o kojem paketu opreme je riječ, standardno dolazi s pametnim HD Matrix svjetlima (ako vas zanima više o svjetlima, kliknite na link). To znači da vam noć neće predstavljati nikakav problem. Kod Audija RSQ8 odmah možete prepoznati sljedeće - sportski branik, Honeycomb rešetku i otvor iznad rešetke koji inspiraciju nalazi u kultnom UR Quattro-u. Ako slučajno nekome nije jasno o čemu se radi u retrovizoru, crvena RS oznaka će mu razjasniti.

Select je prilično skroman - obična plastična rešetka, Quattro oznaka da vas utješi kada se prijateljima opravdavate da vaš automobil od 100.000 € ipak ima ponešto opreme i… to bi bilo to.

Sad kreće zabava. Umjetni auspusi, točnije plastični poklopci nešto su na što smo već navikli u autoindustriji, ali ne možemo se naviknuti na 19’’ kotače koji izgledaju kao oni na kolicima iz supermarketa. Upravo to je slučaj kod Selecta, a u prilog mu ne idu ni crni plastični blatobrani oko kotača koji su uvreda za onoga tko ima 100.000€ u džepu. Na sreću, u ponudi (uz naravno, nadoplatu) je dostupno još 13 modela naplataka kako bi vaš Q8 mogao izgledati onako kako treba.

Kako ne bi kritizirali samo jedan automobil, RSQ8 mogao je bez lažnih otvora pored farova. Dok s njegovim auspusima nema dileme je li u pitanju nešto vrlo ozbiljno. Kotači koje vidite na slici su veličine 22’’, a dostupne su još i tri verzije veličine 23’’.

POGLED IZNUTRA

Za razliku od eksterijera, razlike u interijeru puno su diskretnije što je veliki plus jer u konačnici, ovdje provodite najviše vremena. Audi Q8 dijeli interijer s ostalim većim modelima iz Audijeve ponude i već u Selectu unutra će se pronaći većina stavki koje bi vam mogle zatrebati - električno podesiva kožna sjedala, dvozonska klima i pretinac pored volana. U interijeru Audija RSQ8 situacija je slična, ali vrlo različita - Bang & Olufsen 3D Sound System, automatska klimatizacija s 4 zone, sjedala s memorijom, raznobojno ambijentalno osvjetljenje (samo crvenu koristimo, da auto izgleda kao kupleraj), puuuno kože na središnjoj konzoli i umetci u karbonu. Također, ako imate problema sa zatvaranjem vrata, RSQ8 ima soft close.

Na prvu čini se kao da je situacija identična kod oba modela, ali iskusni će primijetiti par detalja. Već poznata oznaka na volanu koja vam govori u kojem se modelu nalazite, bijeli konac i RS gumb na desnom kraku volana, koji mijenja ovjes i stavlja vas u potpuni “RS mode”. Naravno, u RS modelu volan je grijan i električno podesiv.

Naravno, RSQ8 mora imati sportska sjedala u kombinaciji kože i alkantare, jer je to moderno. Oba modela grijati će vašu zahtjevnu stražnjicu u hladnim danima bez nadoplate.

Očekivali smo da će Audijev najveći i najskuplji SUV već u standardnoj verziji dolaziti s aluminijskim papučicama. Bili smo u krivu.

Oba modela imaju papučice za promjenu brzine, kod RS modela su u plastici koja imitira metal, a kod Select modela su sakrivene. RS modeli također imaju specifičan dizajn “cajgera” koji se fokusira na okretaje i stavlja ih u sredinu. Naravno, ako imate “tipa” možete to srediti u bilo kojem modelu Audija.

TEHNIČKI PREGLED

Što se mehaničkih razlika tiče, kod RS modela imate priliku promatrati temperaturu i tlak u gumama, dok vam je to kod Selecta ograničeno na upozorenje na prenizak tlak. Ako je suditi prema konfiguratoru, Select ima progresivno upravljanje, dok RS ne dolazi s tom opcijom.

Tehnički pregled najzanimljiviji je ili najdosadniji dio ovog testa. Uspoređivanje najslabijeg i najjačeg motora u ponudi vjerojatno nije podatak koji tražite, ali će vam dati uvid u ponudu Audija. Definitivno nam je drago da i najslabiji motor koji se nudi u Audiju Q8 posjeduje svih 6 cilindara, unatoč tome što u pitanju njegova slabija inačica, 45TDI. Čini nam se da se malo kupaca odlučuje za 45TDI kada već za 30.000 kuna više dobivate 50TDI motor s 50ak konja više što je puno primjerenije ovom automobilu. Ako želite benzinca, u ponudi je 55TFSI motor s 340 ks koji bi bio naš odabir kao optimalan izbor snage i razuma. Ili možda SQ8 s 507 KS… Naravno, osim “običnih” benzinaca nude i plug-in hibridi 55TFSIe i 60TFSIe.

Ako ne trebate biti razumni onda je SQ8 ili RSQ8 jedini izbor, a do tad kliknite na konfigurator na linku i malo se poigrajte.

*sve navedene informacije u članku odnose se na konfigurator te ne odgovaramo za moguće netočne informacije zbog ograničenosti istog.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Keš, Leasing ili Dugoročni najam?

Next
Next

Dosadno, ali dio je serijala.